jaki odkurzacz wybrać??? - 2012

modele, testy, recenzje, opinie

Moderatorzy: barbapuppa, sondejm, GRZECH, Tester

Zablokowany
Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

człowieku... w tym roku jeszcze tak się nie uśmiałem.

Powiem raz jeszcze: NIE tracisz mocy odkurzania/podciśnienia. Wszystko jest wykorzystane.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH »

To nie mit.
Takie są fakty, których nie zmienisz.
Neato pod względem podciśnienia z dostępną Roombą, nie ma sobie równego i jest niepokonany.
Fizyki, rozwiązań technicznych i faktów nie obalisz.

Myślę że zboczyliśmy z tematu :)
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD »

No dobrze - przyjmijmy, że w sposób naukowy udowodniono, że dobrze ciągnie ale co z tego skoro z dywanu nie zbiera.
Koniec dyskusji. Poczekamy na efekty prób ze szczotką.
Obrazek
Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH »

Roomba ma szczotki, które podniosą włos dywanu.
To przewaga Roomby.
W Neato zamiast szczotki, są silikonowe pióra, które nie radzą sobie w "podniesieniem włosa".

Po drugie Roomba ma przeciwstawne obracające się szczotki, gdzie Neato zamiata tylko pod siebie.
Pewnie szczotka do Neato zamiast silikonowych piór poprawi wyczesywanie dywanów, ale na ile będzie to skutecznie, trudno ocenić.

-----------------------------
Poniżej link do forum gdzie już robili przeszczep z VR100 do XV.
http://www.robotreviews.com/chat/viewto ... 64cd920a79

nie ma problemu :-D
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD »

Wracając jeszcze na chwilę do kwestii mitycznego podciśnienia...
Nie jestem inżynierem, specjalistą aerodynamiki ale z podstaw pamiętam, że do lepszego wykorzystania nadciśnienia jest potrzebna dysza, czyli zwężenie kanału przez który płynie gaz. W tym przypadku zwężenie kanału powoduje powstanie miejscowego zwiększenia prędkości wylotowej gazu czyli "dmuchanie" - silniejsze niż to co produkuje element sprężający czyli turbina - wentylator.
Identycznie choć w drugą stronę będzie to działało przy podciśnieniu.

Z punktu widzenia sprawności odkurzacza bardzo ważny będzie stosunek wielkości podciśnienia wytwarzanego przez wirnik, turbinę, wentylator (jak zwał tak zwał) w kanale przepływowym, do sumy przekrojów otworów dolotowych. Trzeba znaleźć kompromis w doborze wielkości szczelin, bo co z tego, że w komorze wirnika dostaniemy spore podciśnienie, skoro dolot będzie zbyt wąski czyli podciśnienie - ssanie będzie oddziaływało na zbyt małą powierzchnię, czyli będzie teoretycznie silne ale relatywnie - roboczo słabe. Za duży otwór, mimo sporego podciśnienia wytwarzanego przez wirnik będzie je "rozmieniał na drobne" - czyli ssanie będzie słabe.
(Obrazowo - nawet jeśli będę miał wąż podłączony dużego wentylatora ale jego koniec będzie za wąski, to będzie ssał silnie ale na ograniczonym obszarze, za duży koniec - obszar większy ale ssanie słabsze).
Myślę, że to właśnie mieli na uwadze konstruktorzy Roomby budując trójstopniowy system odkurzania - 1. trzepaczka, 2. Szczotka, 3. "podciśnienie" (największe w szczelinie zasysającej kosza, znacznie mniejsze przy podłodze, bo rozłożone na dużą powierzchnię modułu szczotek).
Neato ma mocniejszą turbinę, która wytwarza większy przepływ, teoretycznie szczelina modułu trzepaczki też jest węższa ale... znaczenie ma tu m.in. szczelina o którą się sprzeczacie. Pamiętajcie, że liczy się nie tylko przekrój szczeliny w jednej płaszczyźnie, zwłaszcza, że w neato moduł trzepaczki ma łukowate żebra chroniące przed wciąganiem kabli ale powodujące przy tym, że odległość od podłogi brzegów szczeliny ssącej jest zauważalna. Tak na prawdę diabli wiedzą, z jaką siłą zasysa z podłogi neato - można dużo gadać i gdybać, bez przepływomierza lub żmudnych obliczeń tego się nie ustali.

[ Dodano: 2012-01-21, 00:46 ]
lekwp pisze: Tu masz namiary na jednego z przedstawicieli serwisowych. Możliwe że rozmawia w j. polskim :mrgreen:

Vorwerk Service Center Berlin - Hellersdorf
Tel: 030 99274249

Janusz Korczak ul. Piętnaście
12627 Berlin - Hellersdorf
Tak tylko dodam, że z Januszem Korczakiem to sobie tam nie pogadacie. Co najwyżej można oddać hołd jego pamięci na ulicy jego imienia - Janusz-Korczak-Straße 15.
Obrazek
Awatar użytkownika
lekwp
Robo Znawca
Posty: 398
Rejestracja: 21 lut 2011, 12:08
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: lekwp »

Fakt :roll:(ale że Janusz ma ulicę w Reichu...)
Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD »

glanz989 pisze:
A ja wiem - z żadną :-D wystarczy wyciągnąć ze szczotki te silikonowe listki (zostawić sam wałek; bez wałka nie wolno włączać!) i puścić Neato na twardej podłodze. Wcześniej warto coś rozsypać, np. zawartość torebki herbaty lub odrobinę kawy/cukru ;-) efekt będzie "szokujący" :mrgreen:
Czyli herbatka będzie dalej na podłodze i nie pomoże tłumaczenie jej, że powinna dać się poderwać :lol:
Nie zaskakuje mnie to jakoś szczególnie, bo powierzchnia "ssania" we wszystkich robotach ze szczotką czy trzepaczką jest znacznie większa niż przekrój kanału zasysającego, w którym jest wentylator. Z tego jedyny sensowny wniosek, że zasysanie odbywa się tylko w okolicy pojemnika na śmieci, bo tylko tam występuje zauważalne "podciśnienie". jego zadaniem jest odbiór zanieczyszczeń poderwanych przez szczotkę czy trzepaczkę.
Inaczej jest w robotach bez szczotki - typu medi...cośtam. One mają wąską ssawkę, która nie dość, że nie zbiera na całej szerokości odkurzacza, to jeszcze zbiera z umiarkowaną sprawnością i to w zasadzie tylko z gładkich powierzchni. Po to żeby nie było widać, że to lipa, czepiają im na ogon różne mopy i ścierki, które scierają to czego nie wciągnął robot. (Przynajmniej teoretycznie).
Obrazek
Awatar użytkownika
dafi
Robo Fan
Posty: 209
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dafi »

Odpowiedz Vorwerk Polska Sp. z o.o odnoście możliwości zakupu szczotki.

„Dzień dobry !
Niestety Vorwerk Polska nie posiada elementów do tego typu odkurzacza.


Pozdrawiam
Geremus Ewelina
Vorwerk Polska Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
mail: Ewelina.Geremus@vorwerk.pl
Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD »

Czyli, tak jak należało się spodziewać.
Z ciekawości grzebałem przez dłuższy czas w necie i nie udało mi się wygrzebać żadnego źródła zaopatrzenia w tę szczotkę, poza sklepem vorverka. Będzie więc ciężko - jedyna opcja - mieć kogoś znajomego w NRDF-enie i skorzystanie z pośrednictwa.
Obrazek
Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH »

Też otrzymałem taką odpowiedź w sprawie części do VR-100.
Chyba na razie w PL nie da rady.
Dzień dobry,
Niestety firma Vorwerk Polska nie prowadzi sprzedaży odkurzaczy, jedynym dostępnym produktem jest robot kuchenny Thermomix TM 31.

Pozdrawiam
Joanna Wstawska
dział marketingu

Vorwerk Polska Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 2-4
53-611 Wrocław
71/7807251
Szukałem żeż w ChRL :) na razie nic nie znalazłem.
Może z czasem coś się trafi.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
gregunio
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2012, 9:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: gregunio »

Witam wszystkich uzytkowników :)
Przeczytałem sporo postów na tym forum - dzięki :) - i zdecydowałem się na Roombę 780.
Mam tylko pytanie co do miejsca zakupu:
znalazłem taki sklep http://robosklep.pl/pl/autoryzowany-dys ... i.html#op1 gdzie jest rzekomo 5 letnia gwarancja door to door.
Kupował ktoś w tym miejscu? Ma ktoś doświadczenia dotyczące serwisu? Jest to ich własny serwis czy gwarancja realizowana jest przez serwis DLF? Cenowo oferta + ta gwarancja wygląda fajnie, ale zawsze mam obawy, że np. jak mi się rozwali odkurzacz za 4 lata to albo nie będą chcieli uznać gwarancji albo firma się do tego czasu zwinie.
Za wszelkie opinie dot. zakupu i serwisu będę wdzięczny :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD »

O ile ja dobrze rozumiem, to nie jest 5 letnia gwarancja. Jeśli robot pochodzi z dystrybucji DLF (należy się upewnić przed zakupem), to gwarancja wynosi 24 m-ce i finito. Pozostałe 36 m-cy to nie gwarancja a ubezpieczenie kosztów ewentualnych napraw. To trochę zmienia postać rzeczy. Z tego co mówią użytkownicy wyegzekwowanie tego "ubezpieczenia" jest mocno problematyczne.
"Drobnym druczkiem" jest wyjaśnione, że:
Wszystkie nasze produkty objęte są pełną gwarancją realizowaną na terenie Polski.

Nasz sklep posiada autoryzację profesjonalnego serwisu robotów sprzątających SERWIS.COM

Jeśli jesteście Pańswo zainteresowani naprawą swoich urządzeń zakupionych poza naszym sklepem prosimy o bezpośrednio kontakt z działem technicznym SERWIS.COM
Firma SERWIS.COM jest nam znana i według wszelkich opinii godna polecenia ale 5 lat to sporo i wiele się może zmienić (choć oczywiście życzę SERWIS.COM - 100 lat)
Obrazek
Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa »

witaj na forum
ja swoją roombę kupowałam właśnie w tym sklepie, na razie żadnych napraw gwarancyjnych nie miałam, więc trudno mi w tej kwestii się wypowiedzieć z doświadczenia, z drugiej ręki wiem, że to profesjonalna firma w zakresie napraw
jeśli chodzi o gwarancję, to na pewno będzie 2 lata od dystrybutora i 3 lata ich własna
ale to i tak całkiem sporo, ja mam tylko 3-letnią ich, bo wtedy jeszcze było spoza dystrybucji DLF

serwis.com i robosklep są ze sobą związane bardzo blisko, praktycznie to jedno i to samo przez osobę właściciela (takie przynajmniej miałam informacje, jak kupowałam swojego pomocnika)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2012, 10:51 przez barbapuppa, łącznie zmieniany 1 raz.
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268
Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm »

gregunio pisze:Witam wszystkich uzytkowników :)
Przeczytałem sporo postów na tym forum - dzięki :) - i zdecydowałem się na Roombę 780.
Mam tylko pytanie co do miejsca zakupu:
znalazłem taki sklep http://robosklep.pl/pl/autoryzowany-dys ... i.html#op1 gdzie jest rzekomo 5 letnia gwarancja door to door.
Kupował ktoś w tym miejscu? Ma ktoś doświadczenia dotyczące serwisu? Jest to ich własny serwis czy gwarancja realizowana jest przez serwis DLF? Cenowo oferta + ta gwarancja wygląda fajnie, ale zawsze mam obawy, że np. jak mi się rozwali odkurzacz za 4 lata to albo nie będą chcieli uznać gwarancji albo firma się do tego czasu zwinie.
Za wszelkie opinie dot. zakupu i serwisu będę wdzięczny :)

Pozdrawiam
Zapytaj przez e-mail jak to wygląda, jeśli jesteś zdecydowany (lepsza cena) a odpowiedź będzie satysfakcjonująca, to zachowaj tego e-mal'a (na 5lat) jako podstawę roszczeń.
O ile firma przetrwa.
Wydaje mi się że jest jak ZibiD pisze, to ubezpieczenie które zawierasz z firma ubezpieczeniową, ponosisz koszty naprawy po gwarancji i żądasz zwrotu kosztów od ubezpieczyciela, (tak teraz kuszą w elektro-marketach) sprawdź czy ubezpieczenie nie zaczyna się z dniem zakupu i jest na 3lata, w sumie pięć ale pokrywających się.
Może warto, sprawdź warunki ubezpieczenia od czego jest sprzęt ubezpieczony, może dodatkowo uszkodzenia mechaniczne, zużycie ekploatacyjne lub nawet upadek?
Dowiedz się jaki ubezpieczyciel i poproś ksero umowy.
Oczywiście opublikuj tutaj.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.
gregunio
Posty: 5
Rejestracja: 24 sty 2012, 9:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: gregunio »

Dziękuję za bardzo szybkie odpowiedzi :)
Wysłałem już maila do sklepu i czekam na odpowiedź. Na pewno dam znać jak wyglądają warunki gwarancji.
Zablokowany