Żywotność akumulatora Roomba
Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester
Mam nową baterię do roomby 625, sprząta po wciśnięciu MAX przez 2 godziny i potem się wylącza.
Trzy razy ładowałem ponad 16 godz i pewnie bateria jest teraz prawidłowo sformatowana i rokuje długie jej używanie.
Moje pytanie brzmi - jak dalej postępować z roombą po 2 godzinnym sprzątaniu?
Pełne naładowanie trwa ok 3 godziny i co dalej, jeżeli zamierzam następne sprzątanie uruchomić np za 3 dni?
- pozostawić roombę pod zasilaniem, świeci wtedy na zielono.
- odłączyć zasilanie?
Myślę, że to pierwsze jest OK, ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam
Jurek
Trzy razy ładowałem ponad 16 godz i pewnie bateria jest teraz prawidłowo sformatowana i rokuje długie jej używanie.
Moje pytanie brzmi - jak dalej postępować z roombą po 2 godzinnym sprzątaniu?
Pełne naładowanie trwa ok 3 godziny i co dalej, jeżeli zamierzam następne sprzątanie uruchomić np za 3 dni?
- pozostawić roombę pod zasilaniem, świeci wtedy na zielono.
- odłączyć zasilanie?
Myślę, że to pierwsze jest OK, ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam
Jurek
Witam,
Chciałbym się upewnić czy wszystko robię poprawnie, bo moja roomba nie chce przejść w tryb długiego ładowania.
(Roomba 625, używana ok. 10 mies codziennie, czas sprzątania zmniejszył się stopniowo z ok. 2h na początku do 1h dziś). Aku: 3000mAh.
1. Wyłączoną Roombę, odwracamy i kładziemy na stół
2. Odkręcamy wirującą szczotkę boczną oraz cztery duże śruby i zdejmujemy dolną odbudowę
3. Chwytamy za dwie taśmy i wyjmujemy akumulator
4. Wciskamy przycisk CLEAN na 30s i montujemy akumulator
5. Skręcamy roombę (pokrywa i szczotka)
6. Odłączamy zasilacz od bazy i podłączamy do Roomby
7. Wykonujemy ładowanie 16h
Po powyższej "procedurze" moja roomba ciągle ładuje akumulator w trybie "normalnym" (płynne bursztynowe pulsowanie podświetlenia CLEAN). I po ok. 65min zmienia się na zielony.
A spodziewałem się, że roomba powinna przejść w tryb długiego ładowania (szybkie bursztynowe mruganie i ładowanie w ten sposób przez kilkanaście godzin).
Kupiłem tydzień temu nowy akumulator i po jego włożeniu i wykonaniu powyższego resetu sytuację mam identyczną: po resecie roomba ładuje szybko, po ok. 60min podświetlenie zmienia się na ciągły zielony, przetrzymałem ją na tym zielonym przez całą noc. Następnego ranka odkurzanie trwało 65min i roomba zgasła.
Chciałbym się upewnić czy wszystko robię poprawnie, bo moja roomba nie chce przejść w tryb długiego ładowania.
(Roomba 625, używana ok. 10 mies codziennie, czas sprzątania zmniejszył się stopniowo z ok. 2h na początku do 1h dziś). Aku: 3000mAh.
1. Wyłączoną Roombę, odwracamy i kładziemy na stół
2. Odkręcamy wirującą szczotkę boczną oraz cztery duże śruby i zdejmujemy dolną odbudowę
3. Chwytamy za dwie taśmy i wyjmujemy akumulator
4. Wciskamy przycisk CLEAN na 30s i montujemy akumulator
5. Skręcamy roombę (pokrywa i szczotka)
6. Odłączamy zasilacz od bazy i podłączamy do Roomby
7. Wykonujemy ładowanie 16h
Po powyższej "procedurze" moja roomba ciągle ładuje akumulator w trybie "normalnym" (płynne bursztynowe pulsowanie podświetlenia CLEAN). I po ok. 65min zmienia się na zielony.
A spodziewałem się, że roomba powinna przejść w tryb długiego ładowania (szybkie bursztynowe mruganie i ładowanie w ten sposób przez kilkanaście godzin).
Kupiłem tydzień temu nowy akumulator i po jego włożeniu i wykonaniu powyższego resetu sytuację mam identyczną: po resecie roomba ładuje szybko, po ok. 60min podświetlenie zmienia się na ciągły zielony, przetrzymałem ją na tym zielonym przez całą noc. Następnego ranka odkurzanie trwało 65min i roomba zgasła.
Nie mam takiego przycisku (Power), albo jest tak ukryty że go nie widzęZibiD pisze:Teraz nie pamiętam ale czy to nie było tak, że powinieneś wcisnąć nie CLEAN a POWER?
A ile mniej więcej powinien wynosić ten "jakiś czas". To jest rząd kilku/kilkunastu godzin, czy bliżej 1h?Bursztynowe migające będzie świecić przez jakiś czas, potem zapali się zielone
Instrukcja mówi:ale ładowanie powinno potrwać 16 h. Powinno się wykonać trzy pełne cykle - po rozładowaniu do zera - ładowanie 16 h.
Jeśli Roomba była pozostawiona bez zasilania lub niezadokowana do stacji przez dłuższy okres czasu robot rozpocznie specjalne 16-godzinne ładowanie. Tryb ten odświeża akumulator i przedłuża jego żywotnośd. W czasie ładowania przycisk CLEAN będzie szybko pulsował
Z tego co rozumiem zamysł inżynierów z iRobot, reset systemu ładowania jest po to aby nie czekać "dłuższego okresu czasu" aby wykonać długie ładowanie.
Czy ktoś z Was może potwierdzić, że po wykonaniu resetu na swojej roombie, następuje ładowanie w trybie długim (czyli szybko mrugający przycisk CLEAN i takie mruganie trwa kilkanaście godzin zanim zmieni kolor na zielony)?
Masz rację - oczywiście - nie ma power, było już późno pomyliłem modele - sam mam 625 i Discovery w którym jest power.harry2517 pisze:Nie mam takiego przycisku (Power), albo jest tak ukryty że go nie widzęZibiD pisze:Teraz nie pamiętam ale czy to nie było tak, że powinieneś wcisnąć nie CLEAN a POWER?
Wygląda na to, że zrobiłeś wszystko prawidłowo.
Nowy akku z początku nie ma swojej pełnej pojemności - powinieneś wykonać 3-4 cykle pełnego rozładowania (przy użyciu trybu Max) i ładowania nieprzerwanie przez min. 16 h.
Po kilku cyklach pojemność baterii wzrośnie - czas sprzątania powinien się wyrażnie wydłużyć. Kwestia jeszcze jaką kupiłeś te nową baterię - pojemność i producent, bo z jakością baterii też bywa różnie.
Witam ja sie podłacze do tematu:) Ale wydaje mi sie ze w moim przypadku sprawa jest prosta ale wole sie upewnic jakos tak mam;] wiec po pierwsze zawsze jakladuje roombe to bezposrednio przez kabel, a cykle ładwoania trwaja nawet 24 h . roombe mam juz 2 lata i problem polega na tym ze po naładowaniu romba pojezdzi 15 sekund a po chwili pada na amen dzis wyjełem rozładowana baterie i sprawdzilem tak z ciekawosci jaki ma napiecie i ku mojemu zdziwieniiu okazało sie ze ma 17.2 V hmm dziwne a roomba nie jezdzi .. wiec o co biega koniec baterii??
Generalnie problem dotyczy pojemności baterii i wydajności prądowej - to jest w zasadzie jej koniec.
Napięcie to nie wszystko - tu ważne są ampery, czyli natężenie. Domowymi metodami raczej nie sprawdzisz ale chyba nawet szkoda zachodu - 2 lata to i tak nieźle. Dobra bateria to teoretycznie do 1000 ładowań, w praktyce mało kiedy tyle wytrzymuje. Pora na nową.
Jeśli chcesz się przekonać na 100% bo teoretycznie sama Roomba może sprawiać problem - pożycz od kogoś baterię i sprawdź. Opcjonalnie wybierz się do http://www.serwis.com/ i tam Panowie Ci sprawdzą, będziesz też mógł kupić nową baterie na miejscu (ale nie ma przymusu).
Napięcie to nie wszystko - tu ważne są ampery, czyli natężenie. Domowymi metodami raczej nie sprawdzisz ale chyba nawet szkoda zachodu - 2 lata to i tak nieźle. Dobra bateria to teoretycznie do 1000 ładowań, w praktyce mało kiedy tyle wytrzymuje. Pora na nową.
Jeśli chcesz się przekonać na 100% bo teoretycznie sama Roomba może sprawiać problem - pożycz od kogoś baterię i sprawdź. Opcjonalnie wybierz się do http://www.serwis.com/ i tam Panowie Ci sprawdzą, będziesz też mógł kupić nową baterie na miejscu (ale nie ma przymusu).
Jeśli chcesz w miarę miarodajnie sprawdzić baterie po naładowaniu nalezy podłączyć woltomierz a następnie obciążyć baterie około 2A wystarczy żarówka samochodowa 12V20W ( mimo iż na 12V nie powinna się spalić) jeśli reakcjanapięcia na podłączenie będzie gwałtowna i objawiająca się dużym spadkiem napięcia raczej to będzie świadczyć o konieczności wymiany.
W serii 500 roomby dobrze jest naładować baterie, jak się skończy ładowanie, zrobić reset ładowania znowu naładować i znowu reset tak z 3 , 4 razy .
Nie wiem czy ten reset w serii 600 działa;
„ robimy reset układu lądowania: na wleczonym robocie wciskamy SPOT+MAX naraz i trzymamy przez 10s. Robot wyłączamy przycisk CLEAN i zagra muzyczkę. Reset zrobiony”.
W serii 500 roomby dobrze jest naładować baterie, jak się skończy ładowanie, zrobić reset ładowania znowu naładować i znowu reset tak z 3 , 4 razy .
Nie wiem czy ten reset w serii 600 działa;
„ robimy reset układu lądowania: na wleczonym robocie wciskamy SPOT+MAX naraz i trzymamy przez 10s. Robot wyłączamy przycisk CLEAN i zagra muzyczkę. Reset zrobiony”.
hmmm,
poczytaj tu:
roomba-625-i-error-5-vt267.htm
A jaki model masz?
Bo błąd 5 wskazuje też, iż boczne koło Roomby jest zablokowane. Należy wyczyścić koło usuwając włosy i śmieci. Upewnij się, że mogą swobodnie się obracać.
poczytaj tu:
roomba-625-i-error-5-vt267.htm
A jaki model masz?
Bo błąd 5 wskazuje też, iż boczne koło Roomby jest zablokowane. Należy wyczyścić koło usuwając włosy i śmieci. Upewnij się, że mogą swobodnie się obracać.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]
Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]
Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
Chętnie poczytam co mi podesłałeś A jesli chodzi o koła to działają bez zarzutu ;)
Model Professional Series, taka czerwona
_________________________________________________________________________
Zrobiłam tak jak było napisane we wcześniejszych postach, rozkręciłam od spodu, wyjęłam akumulator i włożyłam go po jakimś czasie z powrotem. Podłączyłam go ponownie do ładowania i po pół h świecił już na zielono,ale jak odłączyłam i chciałam włączyć to zapiszczał i nawet nie chciał zrobić milimetra. Więc macie jakiś jeszcze pomysł? 16h ładowanie może?
Model Professional Series, taka czerwona
_________________________________________________________________________
Zrobiłam tak jak było napisane we wcześniejszych postach, rozkręciłam od spodu, wyjęłam akumulator i włożyłam go po jakimś czasie z powrotem. Podłączyłam go ponownie do ładowania i po pół h świecił już na zielono,ale jak odłączyłam i chciałam włączyć to zapiszczał i nawet nie chciał zrobić milimetra. Więc macie jakiś jeszcze pomysł? 16h ładowanie może?
dafi, masz rację. Dzięki za czujność.dafi pisze:Chyba ci się sygnały dźwiękowe ze świetlnymi pomyliły .( 5 beebs koło , 5 blinks błąd ładowania)
qele więc masz Roombe 625
na moje ślepe oko akumulator padł, gdyż nie daje się naładować.
Ładowanie może uszkodzić ładowarkę lub ewentualnie spowodować rozerwanie ogniw aku.
Niech mnie jeszcze dafi czy ktoś inny zweryfikuje.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]
Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]
Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem