Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

www.irobot.pl

Moderatorzy: barbapuppa, sondejm, GRZECH, Tester

ODPOWIEDZ
M3Bora
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2016, 17:49

Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: M3Bora » 13 maja 2016, 18:12

Witam wszystkich forumowiczów.

Klika dni temu zakupiłem iRobot ROOMBA 980 i mam problem ze sprowaniem odkurzacza z aplikacją "iRobot" i routerem. Wykonuje wszystko zgodnie z instrukcją aplikacji, krok po kroku. Roomba łączy się z telefonem lecz podczas ostatniego etapu gdzie telefon wysyła dane sieci do odkurzacza - przerywa połączenie i wyświetla się komunikat "W tej chwili nie można dodać robota. Spróbuj ponownie". Kombinowałem z ustawieniami routera, wyłączałem zapory, zmieniałem kanały ale nic nie pomaga. Próbowałem na dwoch routerach - Asus RT-AC51u oraz Technicolor tc7200 (upc) Oczywiście routery działają na częstotliwości 2.4 GHz.
Jeżeli spotkaliście się z podobnym problemem proszę o rady.

Agliz
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2016, 8:45

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: Agliz » 16 lip 2016, 8:48

Witam,
Czy udało Ci sie podłączyć irobot roomów 980. Niestety mam ten sam problem i ten sam komunikat :(

Dreptak
Posty: 37
Rejestracja: 30 gru 2015, 17:45

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: Dreptak » 16 lip 2016, 14:14

Nie mam tego robota, podrzucę tylko pierwszą myśl jaka mi przyszła do głowy: czy routery i roboty są produktami na rynek europejski? Amerykanie mają inaczej podzieloną na kanały częstotliwość 2,4GHz niż ma to miejsce w Polsce. Często osoby które kupią za oceanem laptopa dziwią się, że trzeba coś pozmieniać w konfiguracji aby podpinać się bez kłopotów to krajowych WiFi. Miewam te sytuacje w pracy gdy pojawi się ktoś po powrocie z zakupów w USA.

Jeśli router pracuje na innych kanałach niż robot, to być może w ustawieniach routera WiFi będzie trzeba zmienić kraj w ustawieniach regionalnych z USA na Polskę albo odwrotnie aby dopasować podział na kanały do robota. Nie wiem czy w Roombie da się przestawić ten parametr.

zainteresowana
Posty: 28
Rejestracja: 06 kwie 2014, 17:10

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: zainteresowana » 06 wrz 2016, 1:46

Mam tą Roombę od wczoraj. Jedna ważna informacja: wszędzie napisane że odkurzacz należy podłączyć do domowej sieci Wi-Fi. Ja akurat takiej nie mam ale podłączyłam do routera Wi-Fi w komórce - też działa! Z tym że router Wi-Fi mam w jednej komórce a aplikację iRobot na Androida zainstalowałam i uruchomiłam na drugiej komórce (na jednej i tej samej nie dało rady). Wszystko gra i wcale nie trzeba mieć sieci domowej. Język polski można ustawić tylko przez tą aplikację w komórce, inaczej nie da rady.
Co do samej Roomby 980, porównuję do Roomby 880 którą miałam poprzednio: 980 jest głośniejsza ale sprząta o wiele dokładniej, szczególnie dywany lepiej zasysa i więcej kurzu zbiera. Co ciekawe, z oficjalnej specyfikacji wynika że 980 jest cichsza, ale w rzeczywistości jest głośniejsza. Sprząta szybciej (porusza się z tą samą prędkością co 880 ale szybciej kończy bo siła ssania jest większa) i dokładniej. Jestem bardzo zadowolona.

piokrza
Robot Master
Posty: 2122
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: piokrza » 06 wrz 2016, 22:56

zainteresowana pisze:Co do samej Roomby 980, porównuję do Roomby 880 którą miałam poprzednio: 980 jest głośniejsza ale sprząta o wiele dokładniej, szczególnie dywany lepiej zasysa i więcej kurzu zbiera. Co ciekawe, z oficjalnej specyfikacji wynika że 980 jest cichsza, ale w rzeczywistości jest głośniejsza. Sprząta szybciej (porusza się z tą samą prędkością co 880 ale szybciej kończy bo siła ssania jest większa) i dokładniej. Jestem bardzo zadowolona.
Kurczę, jak przechodziłem z 7xx na 6xx (tak, downgrade...) to widziałem różnicę, ostatnio wypróbowałem 8xx to już jest dla mnie kosmos. A teraz jak czytam o 9xx to musi być... nie ten świat! :->

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3192
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: barbapuppa » 24 wrz 2016, 6:41

Często podczas tej czynności Roomba się wygasza i być może to jest problemem.
Wystarczy wzbudzić Roombę, żeby świeciła na zielono i wtedy nie pojawia się już problem z dokończeniem czynności.
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

koli
Posty: 46
Rejestracja: 04 lis 2016, 15:23

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: koli » 30 gru 2016, 12:18

aplkacja telefoniczna pokazuje mi ze w r980 firmware to v1.6.6,czy ze robot aktualizuje sie sam czy jest jakas kombinacja?

piokrza
Robot Master
Posty: 2122
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: piokrza » 30 gru 2016, 12:39

powinien aktualizować się sam, ale najpierw trzeba skonfigurować go do połączenia z routerem WiFi i aplikacją na smartfona

koli
Posty: 46
Rejestracja: 04 lis 2016, 15:23

Re: Problem z konfiguracja iRobot Roomba 980

Post autor: koli » 30 gru 2016, 13:53

to mam skonfigurowane.dzieki i pozdrawiam

ODPOWIEDZ