Problemy z Neato

www.4robotics.com.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

szmulik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2012, 16:42
Lokalizacja: niewazne

Post autor: szmulik » 25 sty 2013, 14:21

Witam

Zrobiłem kilka testów i wynika że problem stanowią kanapy.

Włączyłem odkurzacz na gorze i odkurzył pokój bez problemu. Wymieniłem filtr i faktycznie odkurza trochę lepiej. zostawił kilka paprochów ale henry też sobie nie mógł z nimi poradzić.

Gdy zdjąłem dywan w pokoju, w którym były problemy, odkurzacz się trochę poobijał o meble i stanął z płaczem że nie może znaleźć drogi.

Dla pewności położyłem dywan w innym pokoju i tam odkurzacz nawigował troszkę dziwnie ale odkurzył cały pokój i dywan bez problemu.

Sprawdzałem jeszcze raz prześwity pod kanapami. Jest więcej niż 2 cm jakieś 3-4. Jak postawię odkurzacz obok kanapy to prześwit się koczy w połowie bocznego okienka.

Do głowy mi przychodzą następujące rzeczy.

1) Problem stanowią prześwity pod kanapami chociaż w starych kanapach miałem identyczne i nie było problemu.
2) problem stanowi czarny kolor obić.
3) odkurzacz się popsuł i nie radzi sobie z ciemnymi meblami.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 25 sty 2013, 14:46

A może zadzwoń do serwisu i spytaj czy się z czymś takim spotkali?
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

szmulik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2012, 16:42
Lokalizacja: niewazne

Post autor: szmulik » 25 sty 2013, 15:02

Zrobiłem jeszcze jeden test problemem są czarne obicia kanap. Przysłoniłem je kocem i odkurzacz odkurzył pokój bez problemu.

Edit
Zrobiłem update softu do 3.1 i przetestuje jeszcze raz.

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 25 sty 2013, 18:56

:mrgreen:

Soft nie jest problemem. Update firmware nic nie da. Jeżeli masz firmware 2.4 to proponuję nie ruszać :->

Z czego masz obicia kanapy? :roll: Lustro to nie jest...
Podobnie robot zachowuje się przy drzwiach, więc czyżby wysoki połysk lakieru?
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 25 sty 2013, 19:02

Wygląda na to, że Neato ma kolejny minusik i to całkiem nieoczekiwany.
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

szmulik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2012, 16:42
Lokalizacja: niewazne

Post autor: szmulik » 25 sty 2013, 19:10

Po zmianie softu odkurzacz raz odkurzył cały pokój za drugim razem niestety nie dał rady. obicia są z jakiejś sztucznej skóry.
Teraz pytanie czy przeszkadza kolor czy pobłysk a może za mały połysk?

No nic napisze do serwisu że nie działa niech naprawiają.

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 25 sty 2013, 19:31

Dalmierz laserowy fałszuje na kaflach z połyskiem odczyt o około +2cm przy 2,5metrach i z 5cm podobnie, na czarnej tapecie na ścianie ześwirował i pokazał error z odległości kilku centymetrów jak i 4metrów, dalmierz BOSCH Germany wiek szacowany na lat około 7-10lat, wyniki uzyskałem telefonicznie po tym jak poprosiłem o pomiary właściciela tegoż dalmierza.

Czyli czarna d..ziura z tym czarnym kolorem, "glanc" czyli wysoki połysk lepiej, choć z błędem.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 25 sty 2013, 20:59

szmulik pisze:Po zmianie softu odkurzacz raz odkurzył cały pokój za drugim razem niestety nie dał rady. obicia są z jakiejś sztucznej skóry.
Teraz pytanie czy przeszkadza kolor czy pobłysk a może za mały połysk?
Na razie soft 3.1 ma dobre notowania. Sam się nad nim zastanawiam, ale daję jeszcze trochę czasu na ochłonięcie "z nowości".
Przy problemie z nawigowaniem stawiał bym na połysk. Zauważ iż przy drewnianych drzwiach zachowuje się podobnie.
Co ciekawe, zarówno przy kanapie jak i drzwiach, nie występuje to cały czas...

Znalazłem informacje, iż robot stara się przejechać przez lustra, szyby gdyż ich jakby nie zauważa, ale sprząta dalej.

[ Dodano: 2013-01-26, 17:14 ]
szmulik ułóż taśmę magnetyczną pod dywanem na krawędzi z kanapą, ale tak aby neato ją zauważył. Może odczyt z sensorów spowoduje poprawne zachowanie robota.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

szmulik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2012, 16:42
Lokalizacja: niewazne

Post autor: szmulik » 13 lut 2013, 22:29

No nic ciągle czekam na jakąś sensowną odpowiedz z serwisu niestety idzie to bardzo powoli. Także na pewno do wad tego urządzenia mogę dodać jeszcze kiepski serwis (zwłaszcza w UK)

Jak na razie tylko zasłonienie kanap kocem pomaga, jednak nie po to kupowałem urządzenie za kilkaset funtów żeby się bawić w zasłanianie kanap. Więc jeśli serwis nic nie poradzi na to żeby odkurzacz odkurzał jak należy to będę składał reklamację i się starał o zwrot kasy.

Dodam jeszcze że błędna praca jest spowodowana kolorem kanap a nie połyskiem, bo gdy przykryje je czarnym matowym płótnem to ciągle są te same problemy.

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 13 lut 2013, 22:33

Próbowałeś użyć taśmy magnetycznej przy kanapie aby sensory zadziałały?
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 14 lut 2013, 7:58

To naprawdę zaskakujące z tym czarnym kolorem.
Napisz nam jaką odpowiedź uzyskałeś z serwisu.
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

szmulik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2012, 16:42
Lokalizacja: niewazne

Post autor: szmulik » 14 lut 2013, 15:05

pierwszy email
Hi
Please see the below information for this problem

The most frequent cause of this message is picking up your robot during a
cleaning cycle (even if it is paused) and moving it to another room (or
more than 2 feet from where you picked it up). If you do this, the robot
gets confused and cannot make sense of its cleaning map. You will need to
restart the cleaning cycle and let the Neato run until it finishes
cleaning. If you want to move your robot to another area, you need to
CANCEL the cleaning first. Then move it and press START. Other items that
can cause the “Please clear my path” message are:
•Robot is tilted – If the robot tilts while going over a very high
threshold or cables, etc., it can become disoriented. Usually it can
recover on its own. If not, press the OK softkey below the LCD screen and
the robot should continue cleaning.
•Tangled in Cords – If you have lots of cords in your home and the
robot gets caught on them, its wheels can slip. The robot knows it is not
moving like it should and therefore stops. If you can move the robot off
of
the cables, but keep it within 2 feet of where it stopped, press the OK
softkey below the LCD screen. The robot should continue its cleaning. In
general, we recommend you tidy up your cables or removed them from the
floor. Otherwise, you might want to leave a piece of the Boundary Markers
in front of your cables to keep the robot away and tangle-free.
•Saggy Spots – If the robot is under a bed or piece of furniture and
the material sags down, it can potentially cover up the “eye” of the
robot. Try to avoid this. Some customers have placed a box under the
middle
of their bed to keep the material from sagging.
•Open Spaces – If Neato is placed in a wide-open area with little
furniture, it can become disoriented. We recommend you take your robot to
an enclosed room with furniture, press START, and see if will clean. If it
does, you may need to move some items around in the larger room so that
the
robot has landmarks to help it keep track of its map.
Potem jak odpowiedziałem że żadna z sytuacji nie dotyczy mojego problemu i jeszcze raz opisałem problem i poprosiłem aby obejrzeli filmy, zapytali o numery seryjne aby sprawdzić czy mam ważną gwarancję. Gdy im wysłałem to długo nie odpowiadali, wiec wysłałem im kolejnego maila, Odpisali:
Apologies I thought they had come back to you on this I will get on to
them now and advise shortly.
I znowu czekam. Tak już się ciągnie 16 dni. Od zgłoszenia problemu nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi. Totalna Porażka.
Podejrzewam ze serwisy maja tylko w Kalifornii a tu tylko biura obsługi i wszystko jest tak przesyłane .

No nic czekam dalej, zobaczymy co z tego wyniknie.

Odnośnie czarnego koloru to jest możliwe ze zależy ile w pokoju jest czarnego , bo wystarczy ze zasłonię większą kanapę i zostawię mniejszą to już odkurzacz, mimo że zachowuje się dziwnie i się obija o mniejszą kanapę to sobie jakoś radzi i odkurza cały pokój.
GRZECH pisze:Próbowałeś użyć taśmy magnetycznej przy kanapie aby sensory zadziałały?
Próbowałem jednak muszę ja położyć co najmniej 20cm od kanapy, bo gdy jest bliżej to jeszcze bardziej głupieje.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 14 lut 2013, 17:34

Zabawne te odpowiedzi, wysłali standardzik nie czytając.

Myślę, że nie mają pojęcia co Ci napisać, bo nie spotkali się z taką sytuacją.

Najzabawniejsza wydała mi się ostatnia część pierwszej odpowiedzi.
Konkluzja: zagrać sobie mieszkanie, żeby odkurzacz w ogóle posprzątał, hihi...
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

szmulik
Posty: 34
Rejestracja: 02 sie 2012, 16:42
Lokalizacja: niewazne

Post autor: szmulik » 14 lut 2013, 21:07

No faktycznie nie mają pojęcia, właśnie mi napisali że nie mieli nigdy takiego problemu i sprawdzają to i odpiszą jak sprawdzą. Ciekawe czy coś wymyślą. Czekam dalej.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 15 lut 2013, 18:10

Mimo wszystko nie generalizowałabym, są osoby u których Neato się sprawdza, to jak zwykle kwestia warunków.
Roomba też nie jest idealna, np. seria 5xx nie dałaby rady z czarnym dywanem.
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

ODPOWIEDZ