Pierwsze chwile z Roomba I-Robot 531 (nowy class 3, 2011r.)

modele, testy, recenzje, opinie

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin2000
Uświadomiony
Posty: 195
Rejestracja: 14 sie 2012, 6:44
Lokalizacja: Okolice stolycy...

Odkurzanie z AeroVac 1 podsumowanie

Post autor: Marcin2000 » 01 wrz 2012, 21:48

Po wymianie standardowego zbiornika kurzu na zbiornik AeroVac (upgrade Roomby :mrgreen:) faktycznie stwierdzam, że w niezmienionych warunkach odkurzania:

1. Teraz odkurzacz zbiera więcej kurzu, włosów, piasku i brudu.

2. Mniej się kurzy podczas odkurzania co widać choćby w świetle dziennym...

3. Mniej włosów nawiniętych na szczotki i na razie ma takich "nawijek z włosów" w końcach szczotek" które trzeba mozolnie wydłubywać.

4. W zbiorniku mieści teraz więcej w porównaniu ze standardowym (ze 2x?)czyli nie trzeba przerywać odkurzania by wysypać zbiornik.

5. Cały odkurzacz działa nieco ciszej i wydaje się, że niezależnie od poziomu zapełnienia ciągnie podobnie - inna konstrukcja filtra i pojemnika?

Wad w porównaniu ze standardowym pojemnikiem nie znajduję :mrgreen:

Odpowiedzialnie polecam niezdecydowanym właścicielom Roomb 500 zakup pojemnika AeroVac 1 - koszt nie tak dramatyczny (około 120zł na alldrogo z dostawą) a efekt widoczny. 8-)

[ Dodano: 2012-09-04, 13:11 ]
Zaobserwowałem zjawisko "polerowania na wysoki połysk" przez Roombę posadzki w moim mieszkaniu.

Nie do końca jestem z tego zadowolony bo zaczyna się podłoga świecić - mozaika dębowa lakierowana a miał być lakier matowy i jest coraz bardziej ślisko... :shock: .

Jedyne wyjście jakie do głowy mi przychodzi to albo zdemontować szczotkę boczną albo nie zauważać problemu :-|
Roomba to coś więcej niż odkurzacz...

531 i 560 działają z nowymi akumulatorami.

Odpowiednio 1:30 / 2:45h

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 04 wrz 2012, 12:57

Boczna raczej nie poleruje, moim zdaniem to szczotki czyszczące, one jedynie maja dość doże obroty aby polerować, nie zauważać się nie da, ale pogódź się z tym lub zmień sprzęt na inną firmę.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 04 wrz 2012, 13:21

wiesz, to ciekawe co piszesz, jeszcze nikt nie zgłaszał takiego problemu
ja na moim parkiecie tego nie zauważyłam, ale może się po prostu nie przyglądam, no chyba, że mam pomalowane na błyszcząco :roll:
w każdym razie chyba musisz iść na kompromis, albo błyszcząco z Roombą, albo matowo bez niej
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

Awatar użytkownika
Marcin2000
Uświadomiony
Posty: 195
Rejestracja: 14 sie 2012, 6:44
Lokalizacja: Okolice stolycy...

Post autor: Marcin2000 » 04 wrz 2012, 17:55

Cóż na razie chyba można przeboleć tę "polerkę". Propozycję zmiany 2 tygodniowego odkurzacza na inny... nie wiem co napisać i odpisać na taką sugestię więc przemilczę... :roll:

Niestety bateria zaczyna CHYBA z lekka słabnąć i Roomba wytrzymuje teraz +/- 2h pracując do omdlenia w trybie DOCK wcześniej było to dobre 2:20h w tych samych warunkach no chyba, że ma tu wpływ zmiana pojemnika ze standardowego na Aerovac. :-/

Nie jest to jeszcze problem aby już stosować "reset" i 16h ładowanie. Dwie godziny starczy by posprzątać moje mieszkanie. Zresztą z tego co się zorientowałem na forum to około 2h to taki typowy dla niej czas pracy w trybie DOCK dla 5xx, może Sondejma odkurzacz jest tu chlubnym wyjątkiem... ;-)

Na razie odstawiłem stację dokującą do szuflady i ładuję teraz bezpośrednio przez ładowarkę. 8-)
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2012, 20:39 przez Marcin2000, łącznie zmieniany 1 raz.
Roomba to coś więcej niż odkurzacz...

531 i 560 działają z nowymi akumulatorami.

Odpowiednio 1:30 / 2:45h

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Post autor: piokrza » 04 wrz 2012, 17:59

może to "wina" płynu do podłóg który stosujecie? czy nie czasem Pronto z nabłyszczaczem lub podobne tego typu?
Ostatnio zmieniony 19 maja 2013, 23:17 przez piokrza, łącznie zmieniany 2 razy.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

Awatar użytkownika
Marcin2000
Uświadomiony
Posty: 195
Rejestracja: 14 sie 2012, 6:44
Lokalizacja: Okolice stolycy...

Post autor: Marcin2000 » 04 wrz 2012, 20:43

Faktycznie czasami sporadycznie Pronto z woskiem jest stosowane... może faktycznie tu jest problem Pronto+Roomba = błysk polerka :mrgreen: a ja wyłącznie biedną Roombę obwiniam o "wysoki połysk". :mrgreen:

[ Dodano: 2012-09-04, 21:48 ]
Dziś po raz pierwszy dwa razy udało się odkurzaczowi "powiesić" w czasie pracy. Winowajcą była suszarka do ubrań, przez której podstawę do tej pory przejeżdżała. Za pierwszym razem zgłosiła błąd nr. 1 żądając przeniesienia za drugim chyba błąd nr. 9 domagając się puknięcia? w zderzak by oczyścić czy go jakoś tak... ale lekkie przesunięcie pomogło w obu przypadkach - zapalała się ta lampka po lewej stronie CLEAN :mrgreen:
Roomba to coś więcej niż odkurzacz...

531 i 560 działają z nowymi akumulatorami.

Odpowiednio 1:30 / 2:45h

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 04 wrz 2012, 20:49

A jeszcze takie pytanko - czy podłoga się przypadkiem nie wyświeca bardziej lub nie jest bardziej matowa na obszarach, na których częściej się chodzi?
Nie sądzę by przyczyną była Roomba - raczej woskowani i chodzenie.
Obrazek

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 04 wrz 2012, 20:53

Marcin2000 pisze:Niestety bateria zaczyna CHYBA z lekka słabnąć i Roomba wytrzymuje teraz +/- 2h pracując do omdlenia w trybie DOCK wcześniej było to dobre 2:20h w tych samych warunkach no chyba, że ma tu wpływ zmiana pojemnika ze standardowego na Aerovac. :-/

Nie jest to jeszcze problem aby już stosować "reset" i 16h ładowanie. Dwie godziny starczy by posprzątać moje mieszkanie. Zresztą z tego co się zorientowałem na forum to około 2h to taki typowy dla niej czas pracy w trybie DOCK dla 5xx, może Sondejma odkurzacz jest tu chlubnym wyjątkiem... ;-)
Reset układu ładowania odświeża baterię, w tym przypadku jest jak najbardziej zasadny.

"Charging/Battery reset : A robot charging system can be reset by holding down the SPOT and
DOCK buttons together for 10 seconds . This will also erase all schedules. It is easiest to reset
when robot is ON as the CLEAN light will go dark when the reset is complete."

Nie mylić z ładowaniem odświeżającym, które aktywuje się samo kiedy Roomba wykryje że napięcie na baterii jest poniżej wartości 10,8V. (nie zaleca się wprowadzania w ten stan celowo, zdrowych ogniw).

[ Dodano: 2012-09-04, 21:55 ]
Dziś jeździła 2h07min z czego ponad godzinę na dywanach, więc też się zużywa :-(

[ Dodano: 2012-09-04, 22:01 ]
Nie wiem czy na standardowym koszu jeździ dłużej, nie sprawdzałem, jak zakupiłem AV1 zapomniałem o starym zasobniku, a jak kupiłem nową baterię nie sprawdzałem "standardowego kosza".

Moja bateria ma dopiero miesiąc i ciut. BTW ogniwa "Tenergy".
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
Marcin2000
Uświadomiony
Posty: 195
Rejestracja: 14 sie 2012, 6:44
Lokalizacja: Okolice stolycy...

Post autor: Marcin2000 » 04 wrz 2012, 21:06

Czy bezpośrednio po resecie układu zasilającego (DOCK + SPOT) odkurzacz musi pracować do upadłego czy wystarczy go znów podłączyć do zasilacza bez odkurzania :?:
Roomba to coś więcej niż odkurzacz...

531 i 560 działają z nowymi akumulatorami.

Odpowiednio 1:30 / 2:45h

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 04 wrz 2012, 22:04

Bez znaczenia, odkurzacz zapomni jednak wcześniejsze doświadczenia z tą baterią, będzie się jej uczył na nowo.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
Marcin2000
Uświadomiony
Posty: 195
Rejestracja: 14 sie 2012, 6:44
Lokalizacja: Okolice stolycy...

Post autor: Marcin2000 » 05 wrz 2012, 7:34

"Repetitio est mater studiorum" :mrgreen:

[ Dodano: 2012-09-05, 20:15 ]

Po co ci w Roombie szczotki? Wywal je zaraz i kup te magiczne coś zamiast nich... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=NMklJxXloes :mrgreen:

[ Dodano: 2012-09-05, 21:43 ]
Jak wyczyścić Roombę? Wersja pierwsza z US. za pomocą innego odkurzacza :-P

Dla mnie koleś nie ma śrubokręta, czyści czysty odkurzacz drugim... :shock:

http://www.youtube.com/watch?v=-hA3ZkfD ... re=related

Tutaj jest lepszy filmik, czyszczenie i demontaż... przynajmniej brudny... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=gvWFxOw1 ... ure=fvwrel

http://www.youtube.com/watch?v=sjWDADzvisw

http://www.youtube.com/watch?v=7QWhsu4c ... re=related
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 19:22 przez Marcin2000, łącznie zmieniany 2 razy.
Roomba to coś więcej niż odkurzacz...

531 i 560 działają z nowymi akumulatorami.

Odpowiednio 1:30 / 2:45h

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 06 wrz 2012, 6:37

widziałam to już kiedyś
a te szmatki wydały mi się bardzo dowcipne, bo nie sądzę, by ktokolwiek chciał zamienić szczotki (pomimo konieczności ich sprzątnięcia), na coś takiego
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 06 wrz 2012, 11:16

Marcin2000 pisze: Niestety bateria zaczyna CHYBA z lekka słabnąć i Roomba wytrzymuje teraz +/- 2h pracując do omdlenia w trybie DOCK wcześniej było to dobre 2:20h w tych samych warunkach no chyba, że ma tu wpływ zmiana pojemnika ze standardowego na Aerovac. :-/

Na razie odstawiłem stację dokującą do szuflady i ładuję teraz bezpośrednio przez ładowarkę. 8-)
Ja wpuszczam ją na początek na dywany, później do pomieszczeń bez dywanów, to wydłuża czas pracy nawet o 20 minut, szczotki na dywanach mają większy pobór prądu przez co na baterii jest niższe napięcie i pomimo że w ogniwach jest dość ładunku dla kilkunastominutowego sprzątania na małym prądzie, to dywany "doją bardziej baterię".

Spróbuj - u mnie działa. Wczoraj jeździła 2h27min z czego na początku w 2 pomieszczeniach z dywanami około 1h, później już tylko szwedzka i kafle.
Jak kończy w pokoju z dywanem to 2h i 10min max.

Ładuję na stacji dokującej, testy sprzątania z kablem bezpośrednio wpiętym i na stacji dokującej niczym się nie różniły.

Napisz jakie wyniki.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
Marcin2000
Uświadomiony
Posty: 195
Rejestracja: 14 sie 2012, 6:44
Lokalizacja: Okolice stolycy...

Post autor: Marcin2000 » 07 wrz 2012, 7:51

Niestety wczoraj sprzątanie skończyło się w trybie DOCK jeszcze wcześniej to jest po 1:50min :shock:

CZyli jest już 30 min w plecy w porównaniu z osiąganymi wcześniej czasami. :shock:

Następne spróbuję w/g porady tj. najpierw "dywaniki" potem podłoga i cała reszta świata...

Wyładowałem go do cna i zrobiłem reset oraz ładowanie... :roll:
Roomba to coś więcej niż odkurzacz...

531 i 560 działają z nowymi akumulatorami.

Odpowiednio 1:30 / 2:45h

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 07 wrz 2012, 7:57

Marcin2000 pisze:Następne spróbuję w/g porady tj. najpierw "dywaniki" potem podłoga i cała reszta świata...

Wyładowałem go do cna i zrobiłem reset oraz ładowanie...


I tym sposobem nie będziesz wiedział jaka jest przyczyna krótszej pracy, proponuję po resecie puścić ją w dotychczasowej kolejności ze 2 razy, jeżeli czas pracy się poprawi to będzie świadczyło o wadliwej baterii lub układzie ładowania, później dopiero sprawdzić mój sposób.

Jaką baterię kupiłeś? I czy była nowa?

[ Dodano: 2012-09-07, 08:59 ]
Napisz ile masz powierzchni z dywanami i wykładzinami 20% czy może 80%?
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

ODPOWIEDZ