SR8845 - problem z baterią

SR8845, SR8855, SR8825, SR8875, SR8895, SR8980, VR10F71

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
Zonkul
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2015, 10:51

SR8845 - problem z baterią

Post autor: Zonkul » 13 cze 2015, 11:03

Witam,

Mam problem z odkurzaczem Navibot SR8845. Oryginalna bateria się skończyła i kupiłem nową - zamiennik. Bateria ładuje się do pełna, ale niestety po uruchomieniu odkurzacza w trybie automatycznym starcza na około 15 minut, po czym odkurzacz zaczyna wracać do bazy, żeby się doładować.

Co jest dziwne to to, że jeżeli w momencie kiedy zaczyna wracać do bazy podniosę go i uruchomię na nowo - to pomimo migającej jednej kreski baterii odkurza jeszcze przez dobrą godzinę, co oznacza, że bateria jest jeszcze prawie pełna, kiedy odkurzacz dostaje sygnał powrotu do bazy.

Pytanie brzmi - czy da się cokolwiek zrobić, żeby obniżyć próg w którym odkurzacz zaczyna wracać do bazy myśląc, że bateria jest rozładowana? Czy może jest to normalne zachowanie i sam jestem sobie winien, że kupiłem zamiennik baterii a nie oryginał? A może da się w ogóle wyłączyć powrót do bazy, nakazując odkurzać aż do pełnego rozładowania (wyświetla LO). Bateria była poprawnie sformatowana po zakupie.

Z góry dziękuję za pomoc.

grzechoo
Raczkujący z Robotami
Posty: 64
Rejestracja: 09 lip 2014, 8:00
Lokalizacja: Szczecin

Re: SR8845 - problem z baterią

Post autor: grzechoo » 13 cze 2015, 12:00

Wygląda to tak, jakby odkurzacz nadal pamiętał pojemność starej baterii. Nie mam Navibota, ale w Neato jest funkcja "nowa bateria", która resetuje zapamiętane ustawienia akumulatora - może w Navibocie jest coś podobnego?

Zonkul
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2015, 10:51

Re: SR8845 - problem z baterią

Post autor: Zonkul » 13 cze 2015, 15:34

Niestety w żadnej instrukcji nie znalazłem informacji o resecie poziomu baterii. W oficjalnej instrukcji jest tylko napisane, że trzeba wymienić baterię i dłużej podładować.

ODPOWIEDZ