Harmonogram 625pro

610, 620, 625, 630, 650, 660, 621, 651
http://www.irobot.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
klebus
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2015, 13:27

Harmonogram 625pro

Post autor: klebus » 04 cze 2016, 5:58

Piszę kolejny raz ponieważ poprzedni post zniknął w niewiadomych okolicznościach. Ustawiłem harmonogram na co drugi dzień, roomba posprzątała i pojechała do bazy gdzie się naładowała. Teraz świeci na zielono. Moje pytanie brzmi czy roomba będzie cały czas tak świecić czy przejdzie w jakiś stan gotowości? Czy to jest dobre dla baterii takie ciągłe podłączenie do ładowania? Jak postępować w takiej sytuacji?

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Re: Harmonogram 625pro

Post autor: sondejm » 04 cze 2016, 9:15

Tak ma być, tak jest dobrze. Jeśli chcesz oszczędzić 0,54zł miesięcznie na energii elektrycznej to odłączaj a za rok trzeba będzie zainwestować w nowe aku.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

klebus
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2015, 13:27

Re: Harmonogram 625pro

Post autor: klebus » 04 cze 2016, 9:55

Dlatego zadałem pytanie bo nigdzie w instrukcji nie jest to opisane. Aku mam całkiem nowy i rzeczywiście szkoda go wymieniać tak szybko.

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Re: Harmonogram 625pro

Post autor: sondejm » 04 cze 2016, 10:04

W instrukcji 3 razy napisane jest tłustą czcionką.
IMG_20160604_110227.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

klebus
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2015, 13:27

Re: Harmonogram 625pro

Post autor: klebus » 04 cze 2016, 10:39

Miałem zlepione kartki:)

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: Harmonogram 625pro

Post autor: piokrza » 04 cze 2016, 11:43

W tym modelu podświetlenie przycisku "Clean" w trakcie i po naładowaniu nie gaśnie bo stanowi jednocześnie wskaźnik stanu/poziomu naładowania akumulatora. Dla zwiększenia trwałości akumulatora, tak jak zaleca producent - nieużywaną pomiędzy sprzątaniami Roombę należy przechowywać zawsze podłączoną do prądu. Wyjątek stanowią tu dłuższe przestoje np. z powodu wyjazdu, tj. 3 miesiące i więcej. Wtedy należy do pełna naładować akumulator, wyjąć go z Roomby i przechowywać w suchym i chłodnym miejscu. Co ~3 miesiące należy włożyć akumulator z powrotem do Roomby i podładować ubytki.

Zmierzyłem - dobowy koszt podłączenia Roomby do prądu (bez ładowania, tylko podtrzymujące) to około 0.15kWh, natomiast jedno 2-3 godzinne ładowanie zużywa około 0.05-0.07kWh W ciągu miesiąca jest to 2-3zł (2 pełne ładowania na tydzień). Nie opłaca się odłączać akumulatora od sieci, chyba że chcesz wymieniać co kwartał/pół roku na nowy. Ale jest to nieekologiczne i nieekonomiczne. Ja mam takie doświadczenie ze Scooba 230 (naładowany, wyjęty na 4 miesiące "zszedł").
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

klebus
Posty: 15
Rejestracja: 03 cze 2015, 13:27

Re: Harmonogram 625pro

Post autor: klebus » 04 cze 2016, 11:47

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ