Uszkodzenie płyty głównej w IRobot Roomba 560

510, 520, 530, 535, 555, 560, 562, 563, 564, 570, 580, 581

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
mcyran@wp.pl
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2013, 10:34
Lokalizacja: Katowice

Uszkodzenie płyty głównej w IRobot Roomba 560

Post autor: mcyran@wp.pl » 31 maja 2013, 21:15

Kupiłam ze cztery lata temu IRobota Roombę 560, od firmy, która podkreślała, że gwarantuje serwis urządzenia - DLF z Gdyni. Zdecydowałam się zapłacić co najmniej 2 razy tyle, za ile mogłam wtedy kupić taki odkurzacz od firmy, która serwisu nie zapewniała.
I co się okazało ? Po niespełna roku odkurzacz się zepsuł. Niestety, ponieważ byłam za granicą, po przeszło roku dopiero (już po gwarancji 2 letniej), zgłosiłam problem do serwisu DLF. Co się okazało ? Uszkodzenie płyty głównej. A serwisant (kontakt do niego miałam z firmy DLF) oświadczył, że uszkodzenie płyty głównej nastąpiło, z powodu braku należytego czyszczenia urządzenia, czyli to wyłącznie mój problem...
I gdyby był to mikroskop elektronowy przykładowo, lub sprzęt medyczny, nawet nie zdziwiłoby mnie że coś takiego mogłoby nastąpić. Ale ODKURZACZ ????? Przecież z reguły ten sprzęt na co dzień styka się z brudem. Tu muszę nadmienić że Roomba nigdzie nie jest pęknięta, wgnieciona, nie było jakichkolwiek szkód mechanicznych. Po prostu popsuła się ... od sprzątania.

Ale cóż, bywa. Ale w takich sytuacjach, najczęściej dystrybutor, producent, zwłaszcza taki, który GWARANTUJE SERWIS, za 100% wyższą kwotę, od firmy która serwisu nie zapewnia,i który dba o swój wizerunek, stara się przedmiot naprawić.
W moim przypadku tak nie było. Zaoferowano mi KUPNO nowego odkurzacza, mniej więcej za połowę kwoty nowego sprzętu - nowej roomby.

I tu pojawia się refleksja. Rzadko kiedy kupuję coś w taki sposób jak kupiłam roombę (przez przedstawicieli którzy sprzedają takie rzeczy po prezentacji w domu). Ale zrobiłam to po raz ostatni.

Na chwilę obecną stan jest taki. Roomba za którą zapłaciłam ponad trzy tysiące złotych leży w pudle, a ja zastanawiam się jaki odkurzacz kupić teraz, gdyż w krótkim czasie będę mieć nowego domownika - kota z długim włosem, i tu taki samobieżny odkurzacz przydałby się.

Piszę dość obszernie, licząc na radę, nie tylko pod względem sprzętu, ale też firmy od której warto tego typu odkurzacz kupić. Co radzicie ?

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 31 maja 2013, 21:48

Zanim zaczniemy kupować cokolwiek, napiszesz objawy uszkodzenia? Nic nie napisałeś.
Może uda się pozbyć tej usterki.

Dzwoniłeś do Mikołowa? Tam mają dobry serwis.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

mcyran@wp.pl
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2013, 10:34
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mcyran@wp.pl » 31 maja 2013, 22:07

Hej

Roomba zaczyna się ruszać, po czym po kilkunastu sekundach nie działa. Świecą się wszystkie światełka na czerwono. Serwisant wziął ją do warsztatu. Stwierdził uszkodzenie płyty głównej. Nie wiem co jeszcze mogłabym sprawdzić :roll:

Może faktycznie skontaktuję się z innym serwisem. Masz jakieś namiary (stronkę, telefon), na serwis z Mikołowa ?

i Dzięki :)

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Post autor: piokrza » 31 maja 2013, 22:25

Tak z tymi robotami niestety jest - trzeba je dokładnie czyścić - nawet po każdym użyciu - bo mają w sobie dużo wrażliwej elektroniki. Może w instrukcji o tym nie piszą, ale dobrze jest też od czasu do czasu dobrze przedmuchać wszystkie szczeliny kompresorem lub wężem przyłożonym do wydmuchu standardowego odkurzacza. Ja nawet rozbieram roboty raz na 0,5-1 rok, tak żeby oczyścić to co jest w środku. A wbrew tego co by się mogło wydawać, ich obudowa wcale nie jest taka pyłoszczelna i tam też wchodzi kurz. Na amerykańskim forum było już wiele razy opisywanych przypadków w których robot (nie tylko Roomba, ale i np. NaviBot), szwankował po dłuższym (ponad rok) czasie użytkowania w bardziej "wymagającym" środowisku pracy, tj. częste uruchamianie gdzie i jak tylko się da w "mocno" zapuszczanych domach. :P Drobny kurz wraz z minimalną nawet wilgocią pozostające na płycie głównej mogą spowodować zwarcia i przepalenie obwodów. Serwisy nie zajmują się wymienianiem pojedynczych elementów (gdyby były przepalone), tylko wymieniają całą płytę.

I tu powstaje pytanie - czy nie bardziej opłaciłoby Ci się kupić nową płytę? Już za 300-400zł będziesz miała znowu sprawnego robota, bez potrzeby płacenia przykładowo 1200zł za Roombę 630.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

mcyran@wp.pl
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2013, 10:34
Lokalizacja: Katowice

nowa płyta

Post autor: mcyran@wp.pl » 31 maja 2013, 22:41

Hej, a nową płytę gdzie polecałbyś kupić ? Z DLF wolałabym nie kontynuować znajomości.

Tak przy okazji, roombę oczywiście wielokrotnie czyściłam (inaczej nie działałaby aż prawie rok :) Ale fakt, nie rozkręcałam jej na elementy pierwsze, po to żeby ją czyścić. Moje prywatne zdanie jest takie, że coś tu nie gra, skoro płyta główna może się uszkodzić z takiego powodu... w odkurzaczu w końcu. Ale trudno, zakładam że były to pierwsze modele.... , mój błąd że w trakcie gwarancji tego nie zgłosiłam. Ale nigdy nie spodziewałabym się, żeby serwis po prostu stwierdził że tego nie naprawiają. Gdybym odkurzacz zalała, albo uszkodziła mechaniczne, nie dziwiłabym się. Ale w tym wypadku... uważam że coś tu nie gra.

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 01 cze 2013, 7:41

Informacja dot. serwisu wysłana na PW.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Post autor: piokrza » 01 cze 2013, 9:58

Miałem podobną sytuację ze Scoobą. Płytę kupiłem na ebay od amerykańskiego sprzedawcy, który zajmuje się sprzedażą wszystkich części do iRobotów (casino187). Oczywiście najpierw chciałem ją kupić w Polsce, m.in. w DLF-ie, ale cena jaką mi za nią zaoferowano (>600zł), była dla mnie zbyt wysoka. Tak więc wraz z kosztami wysyłki i cła oraz VAT'u wyszła mnie gdzieś 390zł. Patrz też na używki, bo są trochu tańsze.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 01 cze 2013, 14:49

Polecam również "casino187" kupowałem 2 razy i było ok.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
pawel2m
Autoryzowany Dealer iRobot
Autoryzowany Dealer iRobot
Posty: 686
Rejestracja: 05 wrz 2012, 12:58
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pawel2m » 01 cze 2013, 14:55

Płyta do Roomby to 400 zł . Płyta nie zepsuła się z powodu zanieczyszczeń tylko z powodu awarii elementu na płycie, a to nie bylo spowodowane kurzem tylko pechem.

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 01 cze 2013, 15:46

a ja zaryzykowalbym i powiem, ze plyta moze byc dobra.
mialem juz kilka modeli z informacja z od klienta, ze DLF stwierdzil uszkodzenie plyty, w realu byly to czesto walniete czujniki zderzeniowe... i inne.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 01 cze 2013, 16:52

mcyran@wp.pl jeśli masz chęci i średniej klasy aparat foto/telefon nakręć film i pokaż objawy wraz z dźwiękami jakie wydaje Roomba. Napisz co gada i jak piszczy
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
pawel2m
Autoryzowany Dealer iRobot
Autoryzowany Dealer iRobot
Posty: 686
Rejestracja: 05 wrz 2012, 12:58
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pawel2m » 01 cze 2013, 17:51

Zgadza się uszkodzenia płyt należą do rzadkości, a jeśli już to odpowiada za to zalanie.

A jeśli już płyta pada to z reguły robot nie reaguje. Wrzuc film do YT i daj link. Zobaczymy.
------------------------------------------------------
Aktualizacja softu w Roombie 5xx do wersji 08 - na PRIV
Naprawy, części zamienne - PRIV
Roomby nowe, używane - PRIV
Akumulatory do Roomby Litowe 4400mAh -249zł

mcyran@wp.pl
Posty: 4
Rejestracja: 31 maja 2013, 10:34
Lokalizacja: Katowice

filmik

Post autor: mcyran@wp.pl » 03 cze 2013, 11:53

hej

Jak tylko kupię baterię (po roku dotychczasowa nie działa), nakręcę filmik.

Bardzo Wam wszystkim dziękuję za wskazówki:)

Po stwierdzeniu serwisu, o padnięciu płyty i cenie ile mnie będzie kosztować naprawa, odłożyłam roombę do pudła :(

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Re: filmik

Post autor: Mystic » 03 cze 2013, 11:56

mcyran@wp.pl pisze:hej

Jak tylko kupię baterię (po roku dotychczasowa nie działa), nakręcę filmik.
tylko kup (dobry) zamiennik, oryginalu nie warto. albo inaczej - nie warto przeplacac.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 03 cze 2013, 13:22

mcyran@wp.pl pisze: Jak tylko kupię baterię (po roku dotychczasowa nie działa), nakręcę filmik.
Rok to bardzo krótko nawet na "tanią" baterię, zanim włożysz do szafy wyjmij ją z odkurzacza. Jak używałaś Roomby codziennie, czy okazjonalnie? Powinna ciągle być podłączona do ładowarki, nawet jak włączasz raz na tydzień. Liczyliśmy kiedyś ile pobiera prądu miesięcznie przy codziennym sprzątaniu gdy nie wyłączasz ładowarki i ciągle jest podpięta do Roomby, nie przekracza to 7zł w skali miesiąca, razy 18m-cy daje to prawie koszt nowej baterii. Bateria tak użytkowana wystarczy na pewno na 2 lata (moja bateria ma 10 miesięcy i straciła 30 minut z początkowych 2h45min. Jeśli ładujesz i odłączasz nie dość że czas sprzątania krótszy już na drugi dzień to przez głębokie rozładowania baterii drastycznie traci pojemność i można wymieniać pewnie i co pół roku aby te 1h30 minut sprzątała.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

ODPOWIEDZ