pet series 564 - uszkodzona płyta główna

510, 520, 530, 535, 555, 560, 562, 563, 564, 570, 580, 581

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
aquarius1980
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2014, 7:32

pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: aquarius1980 » 26 lip 2014, 7:48

Witam,
od dwóch lat z haczykiem, jestem (a raczej byłam) szczęśliwą użytkowniczką roomby 564. Jeździła codziennie, poza weekendami, bez żadnych awarii i problemów, sprawiając, że sierść naszych 2 kotów nie była tak uciążliwa.
Aż do naszej ostatniej tygodniowej nieobecności, gdy odkurzacz nadal chodził każdego dnia. Długa historia - generalnie były momenty ze roomba bardziej brudziła podłogę niż czyściła - osoba odwiedzająca koty na moją (głupią) prośbę wyniosła odkurzacz do zamkniętego pokoju i położyła do góry nogami. Zastaliśmy oczywiście rozładowany brudny odkurzacz, który po oczyszczeniu i podłączeniu pod prąd - nadal nie działa. - brak oznak świetlnych ładowania, czy gotowości do pracy, zero dźwięków, zero ruchu.
Wczoraj rozkręciliśmy maszynę na czynniki pierwsze - w akumulatorze (pierwszy podejrzany) prąd jest. Dotarliśmy do płyty i tam jest miejsce w którym folia chroniąca jest stopiona, a element pod nią jakby przepalony.

Co robić, jak żyć? :) Roomba oczywiście już poza gwarancją. Czy da się to naprawić? Czytałam tu na forum o przykładach szczęśliwych napraw. Czy można (i za ile ) wymienić całą płytę?
pozdrawiam
Agnieszka

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: piokrza » 26 lip 2014, 11:00

Akumulator pozostawiony w Roombie na długi czas bez podłączenia jej do ładowarki po prostu rozładował się do "0" i uległ bezpowrotnemu uszkodzeniu. Pozostaje wymiana na nowy. Z tego co piszesz możliwe że po zostawieniu Roomby odwróconej "do góry nogami" jego zawartość wylała się na płytę. I tu również pozostaje tylko jej wymiana na nową. Koszt wymiany płyty do tego modelu to jakieś 300-500zł, w zależności od tego czy obsługiwał wirtualne latarnie i posiadał programowanie czasu startu. Jeśli Roomba brudzi podłogę to znaczy że sama jest brudna, albo zbyt rzadko czyszczona.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

aquarius1980
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2014, 7:32

Re: pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: aquarius1980 » 26 lip 2014, 14:17

Akumulator, tak jak pisałam jest cały i zdrowy - nic się nie wylało, a sprawdzony miernikiem pokazuje, że jest naładowany.
Nie chciałam drobiazgowo opisywać, ale pisząc że roomba "brudziła" miałam na myśli to, że rozprowadzała po podłodze to co osamotnione koty zrobiły na podłodze zamiast do kuwety.
Ten model ma programator, ale latarni chyba nie obsługuje. W zestawie była tylko "wirtualna ściana" ale to chyba nie to samo (?).

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: piokrza » 26 lip 2014, 15:28

Trzeba było tak od razu. Zatem Roomba wciągła coś mokrego, może nawet wessała jakiś płyn. Silnik szczotek lub ssania uległ zalaniu, zrobiło się spięcie i poszła płyta. Stąd też przepalenie jakiegoś elementu na niej. Miałem kiedyś podobny przypadek z Navibotem. Płyta będzie do wymiany. Ile "Volt" pokazuje ten akumulator na mierniku? Jeśli Roomba ładuje go w trybie odświeżającym (szybkie mruganie "Clean") i po 16-godzinnym ładowaniu Roomba dalej nie chce odpalić to będzie do wymiany. Ale oczywiście w pierwszej kolejności płytę musisz wymienić.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

aquarius1980
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2014, 7:32

Re: pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: aquarius1980 » 26 lip 2014, 15:41

Miernik pokazuje 15 volt. Niestety trudno stwierdzić w jakim trybie się naładował akumulator, bo tak jak pisałam, nic się nie świeci, nie mruga itp - dlatego w pierwszej kolejności podejrzewaliśmy akumulator.
Co do zalania - raczej nie było takiej możliwości.

aquarius1980
Posty: 4
Rejestracja: 26 lip 2014, 7:32

Re: pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: aquarius1980 » 28 lip 2014, 14:29

Gdzie można kupić taką płytę główną?

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: pet series 564 - uszkodzona płyta główna

Post autor: piokrza » 28 lip 2014, 21:47

W sklepie internetowym. Nie chcę reklamować ale mogę polecić sprawdzony sklep protechrobotics.com wysyłają do Polski i mają też sklep na http://www.ebay.pl/usr/liquid-8it licz się jednak z kosztami cła/VAT doliczanymi przez naszą pocztę (nawet 100zł); ja sam od nich kupowałem kiedyś płytę do Scooba. Sprawdź czy Twoja Roomba obsługuje wirtualne latarnie (nie mylić z wirtualnymi ścianami!), jeśli tak i/lub jest Ci to potrzebne to przy zakupie patrz do jakich modeli jest płyta i czy posiada moduł obsługi latarni (zielona płytka w dolnym lewym rogu płyty głównej). Poza tym patrz na programowanie harmonogramu (przyciski), bo niektóre modele mogą obsługiwać latarnie ale programowania już nie (np. 535). Ogólnie są 4 typy płyt do serii 500: bez obsługi latarni i harmonogramu (510, 530), z obsługą latarni ale bez obsługi harmonogramu (535,540), bez obsługi latarni ale z obsługą harmonogramu (1. wersja 550/560/570/580) i z obsługą latarni oraz harmonogramu (2. wersja 550/560/570/580). Poza tym, modele obsługujące latarnie mają nalepkę/nadruk od spodu, obok baterii a po przeciwnej stronie od szczotki bocznej.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

ODPOWIEDZ