Problem z ładowaniem NAVIBOT'a

SR8845, SR8855, SR8825, SR8875, SR8895, SR8980, VR10F71

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

Zbigu
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2010, 16:04
Lokalizacja: WAWA

Post autor: Zbigu » 11 sty 2011, 14:59

Witam, robot chyba ogólnie się nareperował sam :) Pozostały droble sprawy:

np. Po pierwszym cyklu sprzątania (90 min) i po powtórnym naładowaniu na FULL, przestał sie automatycznie włączać do drugiego cyklu sprzątania. Na początku robił 2 pełne cykle, teraz po jednym cyklu ręcznie odpalać.

Druga przypadłość to takie zachowanie, że po całej nocy spędzanej w stacji dokującej pod napięciem, robocik po włączeniu pilotem rusza ze stacji do odkurzania i po 50cm jazdy staje martwy, wszystko gaśnie, nic nie świeci się na górze.

Reset czyli przełączenie spodnim przyciskiem usuwa problem i robot rusza na 90 min sprzątanie.

Sprząta rewelacyjnie u nas jest ponad 300m2 powierzchni w tym 2 dywany, po dwóch cyklach 90 minutowych zawsze uzbiera sie w nim garść kurzu. Codzienne 2 cykle wystarczają do utrzymania całkiem dobrej czystości w domu co widać po meblach i sprzęcie RTV, mniej się kurzy.

Szkoda tylko że ma te fiksacje i jak tylko dostanę kartę gwarancyjną od sklepu internetowego, przęśle go do serwisu na sprawdzenie.

Spróbuje nagrać film jakie są to problemy , pytanie: gdzie go podesłać do zamieszczenia?

PS. Widziałem też w akcji konkurenta Trilobyte od Elektroluxa, przyznam, że całkiem udany model co prawda prawie 3 razy droższy :).

Ogólnie polecam Navibota nawet przy tych fiksacjach które da się obejść ręcznie, jak już załapie to chodzi i bardzo ładnie sprząta.

edgar5
Raczkujący z Robotami
Posty: 70
Rejestracja: 08 sty 2011, 19:32
Lokalizacja: brzózka

Post autor: edgar5 » 11 sty 2011, 20:41

No tak, ale opisujesz tu rzeczy , które opisują inni mający Navibota. Problemy ze stacją dokującą , niedokładność pracy i "dziwne zachowania". Co zatem ma zrobic uzytkownik, który zostawia to ustrojstwo sam na sam z domem przez 1 tydzień? Po tygodniu wraca a tam Navibot rozkraczony na środku pokoju i nie dycha a w mieszkaniu brud?

Zbigu
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2010, 16:04
Lokalizacja: WAWA

Post autor: Zbigu » 12 sty 2011, 16:50

Powiem tak, tego urządzenia ani innego tego typu nie da sie zostawic w domu bez opieki.

1. Zdarza się , że się gdzieś zaplącze w kable lub zabłądzi i nie może wyjechać
2. Włącza alarm w domu :) i to czujki dla zwierzat do 40kg :)

Ale jedno trzeba powiedzieć, jak nie chce się odkurzać 300mkw i spędzać na tym kilku godzin to warto kupić!

Awatar użytkownika
anwali
Uświadomiony
Posty: 135
Rejestracja: 17 kwie 2010, 9:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: anwali » 12 sty 2011, 19:25

Owszem da się zostawić w domu bez opieki, ale najsampierw trza uprzątnąć przeszkody czyt. przygotować mieszkanie pod robota.

Zbigu
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2010, 16:04
Lokalizacja: WAWA

Post autor: Zbigu » 15 sty 2011, 9:34

No i wysłałem wczoraj kurierem DHL do serwisu /skorzystałem z Samsunga oferty na szybki serwis/. Zobaczymy, nagrałem nawet film i dołączyłem z opisem usterki.

/edit/
21 sty 2011, o 14:30
No i przysłali zreperowany, usunęli usterkę związaną z ładowaniem oraz wymienili jakiś silniczek.

Robot chodzi teraz extra do 100 minut i ładuje się 2 godz. Chodzi super.

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 21 sty 2011, 14:38

zbigu mozesz sie podzeilic opisem naprawy usterki?
moze jakis scan?
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

Zbigu
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2010, 16:04
Lokalizacja: WAWA

Post autor: Zbigu » 21 sty 2011, 18:14

ok, cytuję zapis w karcie gwarancyjnej: " Usunięcie przerwy w układzie ładowania. Wymiana przewodów zasilających silniki.".

Czyli jednak problem był z ładowaniem. Teraz chodzi na okrągło po 1,5godz. i ładuje się 2 godz. jak w instrukcji. Ogólnie widać od razu, że naprawiona została usterka. Stacja bazowa ma nadal 4,05V czyli tak ma być.

/edit/
6 lut 2011, o 22:23
Po naprawie znowu zaczął robot szwankować, działa 45 minut i nagle przy dwóch kwadratach stanu baterii wyłącza sie i zaczyna szukać ładowarki pokazując jedną migającą kosteczkę na wyświetlaczu. Kicha znowu wzywam kuriera :).

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 07 lut 2011, 10:00

ha, albo masz pecha albo robot Cie nie lubi ;)

przypominam: po 3 nieskutecznych naprawach wystap o nowy.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

Zbigu
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2010, 16:04
Lokalizacja: WAWA

Post autor: Zbigu » 10 kwie 2011, 12:28

No i zepsuł się kolejny raz, tym razem do stałego repertuaru pt. chodzę 45min i staję doszło jeszcze nie reagowanie na barierę podczerwieni. Posypał się na maksa.

Wysłałem tydzień temu do serwisu i na razie milczą. Dzwoniłem do Samsunga i nie jest tak że po 3 naprawach wymieniają na nowy, to decyzja serwisu i dopiero jak serwis stwierdzi że nie jest w stanie już reperować to może wystawić takie zaświadczenie i producent może wymienić sprzęt na nowy.

No niestety mój egzemplarz sypie się. Zobaczymy co dalej, chyba teraz poważniej do tego podeszli bo nie odesłali "naprawionego" Navibota po 48 godz. :)

/edit/
14 kwie 2011, o 19:15
Zreperowany, wymienili wszystkie czujniki i układ ładowania. Na razie chodzi ok, zobaczymy jak długo.

mendofon
Posty: 5
Rejestracja: 28 lis 2011, 13:33
Lokalizacja: świętokrzyżczyzna

Post autor: mendofon » 28 lis 2011, 13:38

Witam
Jestem tu nowiutki i chciałbym się podzielić swoim probleme.
Mam Navibota od października. Już dwa razy był w serwisie, właśnie jedzie trzeci raz. Problemem jest czas pracy. Po 45 minutach wraca do stacji ładującej i nie podejmuje pracy po zakończeniu ładowania. Dwa razy odesłany z serwisu z adnotacją sprawny. Wymienili wyłącznik, szczotkę i uchwyt szczotki, drugim razem warunkowo go wyczyścili i napisali o wymianie akumulatora, jednak przez telefon mówili tylko o czyszczeniu. Naprawy są nieskuteczne, a w domu zwierzątko jest bardzo pomocne. Czy serwis Was też tak zbywał i czy ktoś miał podobne problemy?
Pozdrawiam
Arek

Motonick
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2010, 8:26
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Motonick » 05 gru 2011, 22:09

mendofon pisze: . . . i napisali o wymianie akumulatora, . . .
Arek
Podaj info jaka jest cena wymiany akumulatora na nowy. Przypuszczam że opisane w tym temacie objawy są związane właśnie z akumulatorem. Prawdopodobnie mnie również czeka wymiana na nowy - co by nie mówić, działa codziennie od sierpnia 2010 roku, ale coraz częściej wyskakują błędy o zanieczyszczeniu koła lub szczotki a ja nic tam nie znajduje - zapewne jest zabrudzony w środku urządzenia, ale tam nie można się dostać bez rozbierania i utraty gwarancji. Poza tym ostatnio wyświetla błędne dane: jest naładowany na FULL a po załączeniu programu sprzątania chce ruszać lecz wyskakuje błąd. Gdy go zresetuje ponownie zaczyna się ładować (pokazuje 1 kreskę). To zapewne objawy znacznego zużycia akumulatorka.

mendofon
Posty: 5
Rejestracja: 28 lis 2011, 13:33
Lokalizacja: świętokrzyżczyzna

Post autor: mendofon » 05 gru 2011, 22:15

Witam
Dziś odebrałem Zmietka ;) po raz trzeci z serwisu. Działał przez godzinę i pojechał się ładować, drugie sprzątanie trwało tylko 40 minut. Dzwoniłem do serwisu, twierdzą że sprzęt jest sprawny, a ja chyba nie umiem go używać... Czeka mnie jutro Rzecznik Konsumentów, sklep w którym go kupiłem i infolinia, może jeszcze raz serwis. Chyba se jaja robią. Wymienili akumulator, płytę główną, szczotkę, wyłącznik, część obudowy i g..no. Szlag mnie trafia na myśl, że 1300zł poszło na drzewo. Podpowiedźcie cóś :shock:

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 06 gru 2011, 9:45

mendofon pisze: Podpowiedźcie cóś :shock:
Niech go naprawią i na allegro. :mrgreen:
Dołóż parę złotych i kup sobie roombę ;-)

mendofon
Posty: 5
Rejestracja: 28 lis 2011, 13:33
Lokalizacja: świętokrzyżczyzna

Post autor: mendofon » 06 gru 2011, 10:58

Ale oni go naprawiają i wraca niesprawny :cry:

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 06 gru 2011, 12:42

mendofon pisze:Ale oni go naprawiają i wraca niesprawny :cry:
Wydobądź z serwisu zaświadczenie, że jest sprawny i wystaw jako na gwarancji z potwierdzeniem sprawności. Może jakiś inny klient będzie miał więcej szczęścia albo skuteczniej będzie się dobijał swego od serwisu.

Opcja nr 2 - jeśli masz możliwość zmień serwis (jeśli gwarant udostępnia różne).

ODPOWIEDZ