Signature Pro - problem w nawigacji

www.4robotics.com.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
Faraonix
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:18

Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: Faraonix » 05 lut 2016, 22:32

To moj pierwszy post na tym forum, wiec witam wszystkich.

Kupilem Signarure Pro niecaly rok temu i od jakiegos czasu nieustannie mam z nim problem.
Prawie codziennie gubi sie i wyswietla komunikat "Clear my path"
Wyczyscilem, nawet kupilem mu nowe barerie.
Wczoraj znalazlem program diagnostyczny
http://www.robotreviews.com/chat/viewto ... 20&t=18173

sprawdzilem czujniki zblizeniowe - 3 szt., czujniki magnetyczne 2szt., wszystkie microswitche, silniczki i lidar.
Wyglada ze niby wszystko dziala ale odkurzacz jezdzi bez sensu. Sa miejsca, ze po 5 razy odkurza, a innych wcale.

Wczesniej odkurzal kuchnie i salon (okolo 45 m2) i wracal w miejsce startu. Teraz porazka. Miota sie az w koncu brakuje baterii albo gubi sie.

Tak sobie mysle ze moze ma jakas pamiec wewnetrzna w ktorej gromadzi jakies dane a potem ich nie kasuje i mu brakuje pamieci po ilus miesiacach pracy.
Oryginalnie mialem firmware 3.2 i aktualizowalem po kupnie do 3.4.
Moze da sie ponownie wgrac 3.4 i w ten sposob go kompletnie wyczyscic ?
Baterie odlaczalem na 24h i wlaczalem opcje "new battery" ale nic to nie daje

Jakies pomysly ?

tu filmiki jak sprzata
https://www.youtube.com/watch?v=BaVObQbLq8c
https://www.youtube.com/watch?v=b5ctVqzMPpY

Pozdrawiam

Faraonix

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: sondejm » 05 lut 2016, 23:15

Serwis

=================
Tapatalkiem z Ace4 przez LTE :)
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: GRZECH » 06 lut 2016, 6:09

Z tego co wiem nie da się aktualizować firmware do wersji niższej lub identycznej.
Robot nie posiada pamięci wewnętrznej by ją wykorzystywać w przyszłości.

Jeżeli sensory w zderzaku pracują prawidłowo, oraz boczny, to sprawdź jeszcze czy w polu widzenia lasera nie ma przeszkód (w wierzy, na obudowie) oraz czy wałek pracuje swobodnie.

Potem serwis.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: piokrza » 06 lut 2016, 11:08

https://neatorobotics.com/support/artic ... r-my-path/
piszą że przyczyną tego błędu może być:
- zablokowany laser,
- robot ma trudności w nawigowaniu po podłodze,
- czujniki są brudne lub nie funkcjonują prawidłowo (również czujniki lasera w wieżyczce),
- koła napędowe lub szczotka są zanieczyszczone,

rozwiązania:
- upewnij się ze nic nie blokuje ruchu robota naprzód (przeszkody, kable, robot nie stoi równo na powierzchni),
- upewnij się że nic w otoczeniu nie uległo zmianie od czasu rozpoczęcia sprzątania (przesunięte meble lub robot przeniesiony do innego pomieszczenia),
- upewnij się że naklejka na wyświetlaczu została usunięta,
- robot wymaga resetu; przełącz włącznik z pozycji "on" na "off", poczekaj 5 minut, a następnie ponownie przesuń na pozycję "on",
- upewnij się że w obrębie gniazd kół nie ma zanieczyszczeń,
- upewnij się że akumulator jest naładowany,
- upewnij się że laser obraca się luźno, użyj patyczka higienicznego aby obrócić laser 5 razy w prawo nie wkładając go jednocześnie w oba otwory,
- użyj skompresowanego powietrza, użyj kilka krótkich tryśnięć 15cm od maszyny,

jeśli problem nadal się pojawi skontaktuj się z obsługą klienta.

Ja od siebie mogę dodać, że na forum RR już kilku użytkowników zgłaszało powtarzający się problem "clear my path", który okazał się być w wieżyczce, a konkretnie obrotowym laserze. Wadliwy silniczek obracający lub układ skanowania.
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: GRZECH » 06 lut 2016, 19:51

Program diagnostyczny powinien naszkicować poprawny obraz.
Sprawdzałeś?
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

Faraonix
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:18

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: Faraonix » 06 lut 2016, 20:10

Sprawdzalem, niby wszystko ok, szkicuje obraz w programie.
Widac obrys i nawet nogi od krzesla ktore maja grubosc 3cm.
Wszystkie czujniki reaguja - zmieniaja sie wartosci.

Dzis nie posprzatal pokolu 2,8 x 4m. Zatrzymal sie pod lozkiem z komunikatem clear my path.
Wczesniej sobie radzil w salonie i kuchni nawet gdzy lazaly graty na podlodze a teraz prostej podlogi nie odkurza poprawnie.

Wydaje mi sie ze kiedys jezdzil prosto, a teraz przy jezdzie na wprost jakby koryguje kierunek jazdy


Edit..............

Nagralem filmik po nacisnieciu spot clean

https://www.youtube.com/watch?v=iz8BSvN ... e=youtu.be

Wczesniej czyscil prostokat moze 2x1,5m na wprost tam gdzie byl ustawiony i wrocil w to samo miejsce.
Dzis pojechal moze 1m w prawo, potem z 1,5m do przodu, nastepnie ze 3m w lewo i czyscil w calkiem innym miejscu. Skonczyl prace moze z 1,5m od miejsca gdzie wystartowal

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: barbapuppa » 06 lut 2016, 22:41

Czyść laser i czujniki w pierwszej kolejności.
U mnie też tak było, po wyczyszczeniu wszystkiego nastąpił powrót do normalności.
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: GRZECH » 07 lut 2016, 10:24

Błędne dane z czujnika lasera.
Może być jakiś luźny styk, zimny lut w którymś w sensorze.

Skorzystałbym z gwarancji.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

Faraonix
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:18

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: Faraonix » 07 lut 2016, 12:21

Napisalem do biura obslugi klienta ze czyscilem wszystko i chce go odeslac do serwisu. Ale jeszcze sie nie odezwali z informacja gdzie mam go wyslac.
Moze po niedzieli ktos sie odezwie. Kupilem go w marcu 2015

daniell4
Posty: 21
Rejestracja: 19 sty 2016, 17:52

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: daniell4 » 07 lut 2016, 14:57

W jakim sklepie go kupiłeś?

Faraonix
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2016, 22:18

Re: Signature Pro - problem w nawigacji

Post autor: Faraonix » 07 lut 2016, 18:17

http://www.expansys.com/

przyslali z angli chyba

mieszkam w irlandii


.....................

Dzisiaj posprzatal salon i kuchnie ale zawiesil sie wracajac do bazy.
Trzasl sie jakby mu bylo zimno i na koncu clear my path oczywiscie

https://youtu.be/yxJcRxHbmZQ

edit:
Witam.

Odeslalem do reklamacji, przyslali mi nowy.
Tyle ze odeslalem Signature Pro, a przyslali Signature.
Narazie dziala ale nie mam teraz szczotki z wlosami, ta gumowa to troche nieporozumienie.
Trzaska sie niemilosiernie na panelach i kafelkach.
Ale i tak dobrze ze odkurza jak nalezy.

Pozdrawiam wszystkich

/edit mod GRZECH/

ODPOWIEDZ