8845 przestał reagować

SR8845, SR8855, SR8825, SR8875, SR8895, SR8980, VR10F71

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
TheWojtek
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: Poznań

8845 przestał reagować

Post autor: TheWojtek » 27 lis 2013, 11:07

Cześć,

mam 8845, który przestał reagować - po użyciu dowolnego przycisku na pilocie słychać brzęczyk robota, ale nic się nie dzieje. Przyciski na panelu robota reagują bardzo rzadko - raz na 20-30 przyciśnięć udaje się zmienić tryb pracy, za to przycisk start-stop nie reaguje w ogóle. Włożony do ładowarki załadował się elegancko - ale bez zmian. Można go jakoś zresetować inaczej, niż dolnym włącznikiem?
Wojtek

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 27 lis 2013, 11:41

Jak długo posiadasz tego Navibota? Od nowości, z 2 ręki, od wczoraj?
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

TheWojtek
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TheWojtek » 27 lis 2013, 12:15

Od nowości, dosłownie od pierwszego czy drugiego tygodnia sprzedaży. Jeździł przez jakieś pół roku może, po czym żona zdecydowała, że odstawia go na strych, bo pies nie jest kompatybilny z Navibotem. Teraz nie może sobie przypomnieć, czy najpierw przestał działać a potem go odstawiła, czy na odwrót :) W każdym razie znalazłem go tam przedwczoraj i postanowiłem dać mu (i psu) nową szansę, ale na razie się bardzo wzbrania.
Wojtek

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 27 lis 2013, 12:26

Kiedy był debiut tego modelu? Czyli ile leżał na strychu? Może padła bateria, jeśli leżał ze 2 lata na strychu? Wilgoci nie ma na strychu? Zimno zimą czy raczej +1 zawsze było na strychu? Czy w instrukcji opisane objawy słabej baterii? To że przyciski słabo reagują to możne być korozja/śniedź. dasz radę rozebrać jeśli już po gwarancji?
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Post autor: piokrza » 27 lis 2013, 12:47

Jak leżał na nieogrzewanym strychu 2 lata to pewnie zawilgł, zasniedział i zardzewiał w środku na płycie głównej i pod przyciskami. Gwarancji już pewnie nie ma, więc pozostaje skorzystać z serwisu pogwarancyjnego lub "bawić" się samemu. Tu http://www.robotreviews.com/chat/viewto ... 22&t=16996 masz serwisówkę. Rozbierz Navibota i sprawdź co jest w środku. Ja bym go jednak nie włączał, bo można w ten sposób zrobić zwarcie na płycie głównej i spalić obwody. A jak zniosłeś ze strychu to poczekaleś aby się ogrzał w temperaturze pokojowej ze 2 godziny czy od razu uruchomiles? Możliwe że wykroplona wilgoć w chwili przeniesienia do ciepłego pomieszczenia i uruchomienia bez odczekania już spowodowała zwarcie kilku obwodów.

TheWojtek
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TheWojtek » 27 lis 2013, 13:05

Na strychu temperatura nie spada nigdy poniżej 8 stopni i jest ekstremalnie sucho, więc nie jestem pewien, czy problem polega na zawilgotnieniu... Dzięki za linka, spróbuję rozkręcić ten wynalazek i zobaczyć co w środku.
Bateria jest moim zdaniem cacy - włożony do stacji robot załadował się w sześć-siedem godzin. Wyświetlacz nie rzuca żadnych błędów, wszystko świeci jak trzeba, tylko nie chce zareagować na pilota inaczej niż dzwonieniem i ruszyć, za żadne skarby :)
Wojtek

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 27 lis 2013, 13:16

Czym prędzej wyjmij baterię i rozkręć robota.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

TheWojtek
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2013, 10:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TheWojtek » 27 lis 2013, 13:25

OK, dzięki za radę, jak tylko będę w domu to się za to biorę.
Wojtek

ODPOWIEDZ