Żywotność akumulatora Roomba

610, 620, 625, 630, 650, 660, 621, 651
http://www.irobot.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

jurekt49
Posty: 38
Rejestracja: 17 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: jurekt49 » 02 sty 2011, 20:57

Mam nową baterię do roomby 625, sprząta po wciśnięciu MAX przez 2 godziny i potem się wylącza.
Trzy razy ładowałem ponad 16 godz i pewnie bateria jest teraz prawidłowo sformatowana i rokuje długie jej używanie.
Moje pytanie brzmi - jak dalej postępować z roombą po 2 godzinnym sprzątaniu?
Pełne naładowanie trwa ok 3 godziny i co dalej, jeżeli zamierzam następne sprzątanie uruchomić np za 3 dni?
- pozostawić roombę pod zasilaniem, świeci wtedy na zielono.
- odłączyć zasilanie?
Myślę, że to pierwsze jest OK, ale wolę się upewnić.

Pozdrawiam

Jurek

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 03 sty 2011, 10:15

oczywiscie MUSISZ zostawic roombe na zasilaniu.
producent wyraznie zaleca zostawianie na ladowarce urzadzenia.

ja dodatkowo uzywam roomby tak dlugo az padnie - dopiero wtedy daj ja na ladowarke.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

harry2517
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: harry2517 » 30 paź 2011, 19:26

Witam,
Chciałbym się upewnić czy wszystko robię poprawnie, bo moja roomba nie chce przejść w tryb długiego ładowania.
(Roomba 625, używana ok. 10 mies codziennie, czas sprzątania zmniejszył się stopniowo z ok. 2h na początku do 1h dziś). Aku: 3000mAh.

1. Wyłączoną Roombę, odwracamy i kładziemy na stół
2. Odkręcamy wirującą szczotkę boczną oraz cztery duże śruby i zdejmujemy dolną odbudowę
3. Chwytamy za dwie taśmy i wyjmujemy akumulator
4. Wciskamy przycisk CLEAN na 30s i montujemy akumulator
5. Skręcamy roombę (pokrywa i szczotka)
6. Odłączamy zasilacz od bazy i podłączamy do Roomby
7. Wykonujemy ładowanie 16h

Po powyższej "procedurze" moja roomba ciągle ładuje akumulator w trybie "normalnym" (płynne bursztynowe pulsowanie podświetlenia CLEAN). I po ok. 65min zmienia się na zielony.
A spodziewałem się, że roomba powinna przejść w tryb długiego ładowania (szybkie bursztynowe mruganie i ładowanie w ten sposób przez kilkanaście godzin).

Kupiłem tydzień temu nowy akumulator i po jego włożeniu i wykonaniu powyższego resetu sytuację mam identyczną: po resecie roomba ładuje szybko, po ok. 60min podświetlenie zmienia się na ciągły zielony, przetrzymałem ją na tym zielonym przez całą noc. Następnego ranka odkurzanie trwało 65min i roomba zgasła.

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 30 paź 2011, 23:04

Teraz nie pamiętam ale czy to nie było tak, że powinieneś wcisnąć nie CLEAN a POWER?
Bursztynowe migające będzie świecić przez jakiś czas, potem zapali się zielone ale ładowanie powinno potrwać 16 h. Powinno się wykonać trzy pełne cykle - po rozładowaniu do zera - ładowanie 16 h.

harry2517
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2011, 22:56
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: harry2517 » 31 paź 2011, 10:46

ZibiD pisze:Teraz nie pamiętam ale czy to nie było tak, że powinieneś wcisnąć nie CLEAN a POWER?
Nie mam takiego przycisku (Power), albo jest tak ukryty że go nie widzę :)
Bursztynowe migające będzie świecić przez jakiś czas, potem zapali się zielone
A ile mniej więcej powinien wynosić ten "jakiś czas". To jest rząd kilku/kilkunastu godzin, czy bliżej 1h?
ale ładowanie powinno potrwać 16 h. Powinno się wykonać trzy pełne cykle - po rozładowaniu do zera - ładowanie 16 h.
Instrukcja mówi:

Jeśli Roomba była pozostawiona bez zasilania lub niezadokowana do stacji przez dłuższy okres czasu robot rozpocznie specjalne 16-godzinne ładowanie. Tryb ten odświeża akumulator i przedłuża jego żywotnośd. W czasie ładowania przycisk CLEAN będzie szybko pulsował

Z tego co rozumiem zamysł inżynierów z iRobot, reset systemu ładowania jest po to aby nie czekać "dłuższego okresu czasu" aby wykonać długie ładowanie.
Czy ktoś z Was może potwierdzić, że po wykonaniu resetu na swojej roombie, następuje ładowanie w trybie długim (czyli szybko mrugający przycisk CLEAN i takie mruganie trwa kilkanaście godzin zanim zmieni kolor na zielony)?

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 31 paź 2011, 12:09

harry2517 pisze:
ZibiD pisze:Teraz nie pamiętam ale czy to nie było tak, że powinieneś wcisnąć nie CLEAN a POWER?
Nie mam takiego przycisku (Power), albo jest tak ukryty że go nie widzę :)
Masz rację - oczywiście - nie ma power, było już późno pomyliłem modele - sam mam 625 i Discovery w którym jest power. :oops:

Wygląda na to, że zrobiłeś wszystko prawidłowo.
Nowy akku z początku nie ma swojej pełnej pojemności - powinieneś wykonać 3-4 cykle pełnego rozładowania (przy użyciu trybu Max) i ładowania nieprzerwanie przez min. 16 h.
Po kilku cyklach pojemność baterii wzrośnie - czas sprzątania powinien się wyrażnie wydłużyć. Kwestia jeszcze jaką kupiłeś te nową baterię - pojemność i producent, bo z jakością baterii też bywa różnie.

kamilloko
Posty: 2
Rejestracja: 06 gru 2011, 13:34
Lokalizacja: warszawa

Post autor: kamilloko » 26 sty 2012, 17:58

Witam ja sie podłacze do tematu:) Ale wydaje mi sie ze w moim przypadku sprawa jest prosta ale wole sie upewnic jakos tak mam;] wiec po pierwsze zawsze jakladuje roombe to bezposrednio przez kabel, a cykle ładwoania trwaja nawet 24 h . roombe mam juz 2 lata i problem polega na tym ze po naładowaniu romba pojezdzi 15 sekund a po chwili pada na amen dzis wyjełem rozładowana baterie i sprawdzilem tak z ciekawosci jaki ma napiecie i ku mojemu zdziwieniiu okazało sie ze ma 17.2 V hmm dziwne a roomba nie jezdzi .. wiec o co biega koniec baterii??

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 26 sty 2012, 18:30

Generalnie problem dotyczy pojemności baterii i wydajności prądowej - to jest w zasadzie jej koniec.
Napięcie to nie wszystko - tu ważne są ampery, czyli natężenie. Domowymi metodami raczej nie sprawdzisz ale chyba nawet szkoda zachodu - 2 lata to i tak nieźle. Dobra bateria to teoretycznie do 1000 ładowań, w praktyce mało kiedy tyle wytrzymuje. Pora na nową.
Jeśli chcesz się przekonać na 100% bo teoretycznie sama Roomba może sprawiać problem - pożycz od kogoś baterię i sprawdź. Opcjonalnie wybierz się do http://www.serwis.com/ i tam Panowie Ci sprawdzą, będziesz też mógł kupić nową baterie na miejscu (ale nie ma przymusu).
Obrazek

Awatar użytkownika
dafi
Robo Fan
Posty: 209
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dafi » 26 sty 2012, 19:48

Jeśli chcesz w miarę miarodajnie sprawdzić baterie po naładowaniu nalezy podłączyć woltomierz a następnie obciążyć baterie około 2A wystarczy żarówka samochodowa 12V20W ( mimo iż na 12V nie powinna się spalić) jeśli reakcjanapięcia na podłączenie będzie gwałtowna i objawiająca się dużym spadkiem napięcia raczej to będzie świadczyć o konieczności wymiany.

W serii 500 roomby dobrze jest naładować baterie, jak się skończy ładowanie, zrobić reset ładowania znowu naładować i znowu reset tak z 3 , 4 razy .
Nie wiem czy ten reset w serii 600 działa;
„ robimy reset układu lądowania: na wleczonym robocie wciskamy SPOT+MAX naraz i trzymamy przez 10s. Robot wyłączamy przycisk CLEAN i zagra muzyczkę. Reset zrobiony”.

Awatar użytkownika
qele
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2012, 12:22
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: qele » 04 lut 2012, 12:25

Witam.
Posiadam roombę od grudnia 2009, po ładowaniu na bazie nie pali się na zielono tylko czerwono jakiś dziwny napis. Czy to coś z akumulatorem? Podkreślam, że nawet nie można jej włączyć. :-(

Awatar użytkownika
qele
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2012, 12:22
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: qele » 04 lut 2012, 12:55

Err5.

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 04 lut 2012, 13:09

hmmm,
poczytaj tu:
roomba-625-i-error-5-vt267.htm

A jaki model masz?
Bo błąd 5 wskazuje też, iż boczne koło Roomby jest zablokowane. Należy wyczyścić koło usuwając włosy i śmieci. Upewnij się, że mogą swobodnie się obracać.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

Awatar użytkownika
qele
Posty: 5
Rejestracja: 04 lut 2012, 12:22
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: qele » 04 lut 2012, 13:10

Chętnie poczytam co mi podesłałeś :) A jesli chodzi o koła to działają bez zarzutu ;)

Model Professional Series, taka czerwona

_________________________________________________________________________

Zrobiłam tak jak było napisane we wcześniejszych postach, rozkręciłam od spodu, wyjęłam akumulator i włożyłam go po jakimś czasie z powrotem. Podłączyłam go ponownie do ładowania i po pół h świecił już na zielono,ale jak odłączyłam i chciałam włączyć to zapiszczał i nawet nie chciał zrobić milimetra. Więc macie jakiś jeszcze pomysł? 16h ładowanie może?

Awatar użytkownika
dafi
Robo Fan
Posty: 209
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dafi » 04 lut 2012, 14:17

GRZECH pisze:Bo błąd 5 wskazuje też, iż boczne koło Roomby jest zablokowane. Należy wyczyścić koło usuwając włosy i śmieci. Upewnij się, że mogą swobodnie się obracać.
Chyba ci się sygnały dźwiękowe ze świetlnymi pomyliły .( 5 beebs koło , 5 blinks błąd ładowania)

Awatar użytkownika
GRZECH
Robo Koneser
Posty: 948
Rejestracja: 12 gru 2010, 19:42
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: GRZECH » 04 lut 2012, 14:34

dafi pisze:Chyba ci się sygnały dźwiękowe ze świetlnymi pomyliły .( 5 beebs koło , 5 blinks błąd ładowania)
dafi, masz rację. Dzięki za czujność.

qele więc masz Roombe 625 :)
na moje ślepe oko :) akumulator padł, gdyż nie daje się naładować.
Ładowanie może uszkodzić ładowarkę lub ewentualnie spowodować rozerwanie ogniw aku.
Niech mnie jeszcze dafi czy ktoś inny zweryfikuje.
---
GRZECH
Roomba 625 (PRO), Scooba 385, Neato XV-15 SW:2.4 '2011 [vel marysia].
Neato XV-15 SW:3.2.18755 '2013 [vel magda]
'2022- Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro [vel Mia]


Nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem

ODPOWIEDZ