Roomba 625 tylko jeden cykl sprzątania

610, 620, 625, 630, 650, 660, 621, 651
http://www.irobot.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
jurekt49
Posty: 38
Rejestracja: 17 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: Brzeg

Roomba 625 tylko jeden cykl sprzątania

Post autor: jurekt49 » 19 gru 2010, 9:34

Witam!
Roombe odkupiłem od goscia, zakupiona byla w PL rok temu.
Po pierwszym uruchomieniu, oczywiscie po ładowaniu uruchomila sie na 1 min i STOP, sygnalizacja rozładowania akumulatora. Ładowanie bezpośrednie nic nie dało, trwało ok 30 min, zielony wskaźnik - niby naładowana, ale po uruchomieniu pracuje niecałą minute i znowu rozładowanie. To samo przy ładowaniu bezpośrednim i przez bazę.
Pomaga tylko wyjęcie AKU z urządzenia na 30 sek - po ponownym włożeniu ładuje się ok 3 godzin i sprząta prawidłowo aż do rozładowania, również wraca do bazy.
Ale tak się dzieje tylko raz - po naładowaniu sytuacja się powtarza - konieczne jest odłączenie AKU.
Reset klawiszowy nic nie daje.
Może jakieś pomysly zanim moja roomba trafi do serwisu?

pozdrawiam

Jurek

TomeC
Administrator
Posty: 168
Rejestracja: 26 wrz 2008, 21:13
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TomeC » 19 gru 2010, 10:13

Witaj,

30 min ładowania to stanowczo za mało.Zostaw ją pod ładowarką co najmniej na noc.
Jeżeli aku jeszcze żyje to Roomba będzie odkurzała dłużej.
Problemem używanych Roomb są właśnie akumulatory.W instrukcji obsługi pisze jak WÓŁ ,że Roomba musi być bez przerwy podłączona do ładowarki ,a jeżeli zamierzamy jej nie używać to po pełnym naładowaniu akumulatora trzeba go wyjąć z robota. Na aukcjach przeważnie pisze ,że robot był tylko użyty kilka razy ,że dostaliśmy go na prezent ślubny raz odkurzyliśmy i odstawiliśmy do szafy.Kupujący jest zadowolony ,że sprzęt jest ''nowy'' ale nie wie o tym ,że akumulator po takich przejściach jest DO WYRZUCENIA.Gwarancja na akumulator to 6 miesięcy ,a więc już po gwarancji. Zawieź robota do serwisu tam Ci sprzedadzą i założą nowe aku.
ROBOTY STAJĄ SIĘ BLIŻSZE...

jurekt49
Posty: 38
Rejestracja: 17 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: jurekt49 » 19 gru 2010, 10:23

TomeC pisze:Witaj,

30 min ładowania to stanowczo za mało.Zostaw ją pod ładowarką co najmniej na noc.
Jeżeli aku jeszcze żyje to Roomba będzie odkurzała dłużej.
Tak robiłem, zostawiłem roombe na 48 godzin podłączoną bezpośrednio do zasilacza. Nic to nie dało. Może rzeczywiście AKU jest do wywalenia, zamówiłem juz nowy, wiec się okaże.
Gość który mi to sprzedał, przyznał się, że nie używał roomby przez 2-3 tygodnie, a przedtem zawsze wykorzystywał harmonogram czyszczenia, czyli chyba roomba nigdy w czasie pracy nie rozładowywała AKU do końca.

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 20 gru 2010, 12:18

hmm, no to sproboj wyladowac baterie, zrobic RESET (kombinacja klawiszy) i laduj nieprzerwanie 16h.

a jesli gosc korzystal przez rok 2-3 razy w tygodniu to bateria ma prawo byc dead.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

jurekt49
Posty: 38
Rejestracja: 17 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: jurekt49 » 01 sty 2011, 20:12

No więc problem rozwiązany!
Nowa bateria poprawnie formatowana od samego początku i roomba działa znakomicie.
A przy okazji - Pomyślności w Nowym 2011 Roku!

Jurek

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 02 sty 2011, 14:05

no i pieknie !

napisz jeszcze gdzie kupiles baterie - moze sie komus przyda.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

jurekt49
Posty: 38
Rejestracja: 17 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: jurekt49 » 02 sty 2011, 15:38

Akumulator kupiłem oryginalny w firmie DLF z Gdyni za 177zł korzystając z ich programu lojalnościowego.
Jakoś wolałem kupić oryginał, a nie tańszą podróbkę. Mam w tej kwestii pewne doświadczenie np. z akumulatorkami do kamerek SONY :)

Jeszcze raz dziękuję za dobre rady.

Jurek

ODPOWIEDZ